Renfe estrena els trens a la línia de Girona i n'apuja el preu dels bitllets fins a un 20%

L'augment és en els bitllets senzills i va agafar la gent de sorpresa

Els nous preus s'aplicaran només en els bitllets que serveixin per als trens nous, els S-449. Fins ara tots els tiquets per als Catalunya Express de Girona a Barcelona costaven 7,05 euros, i ara en costaran 8,4 el bitllet senzill, cap a un 20% d'augment. L'anada i tornada costava fins ara 12,7 euros, i ara costarà 14,4, un 13,3% més. Renfe va justificar ahir aquest increment per la millora que representen els trens nous per a l'usuari, i va afirmar que en totes les línies en què s'ha modernitzat la flota s'ha incrementat el preu del bitllet. Entre les millores que ofereixen els trens hi ha la comoditat, serveis com ara els endolls i també un augment de la capacitat d'un 10% –fins a les 260 places– i de la velocitat fins als 160 km/h. A part, s'han millorat els sistemes d'informació als usuaris.

Per ara s'han incorporat sis trens nous a la línia de Girona, i entre el novembre i el desembre se n'hi afegiran sis més, de manera que el 100% dels serveis seran amb els S-449, amb una inversió de 70 milions d'euros. Tot i ser una notícia esperada pels usuaris –els trens actuals fa uns 18 anys que estan en funcionament–, aquests van quedar ahir sorpresos per l'augment dels preus, que la companyia no havia anunciat. Per ara l'increment afecta tan sols els bitllets senzills i d'anada i tornada, i la companyia té el compromís de no aplicar-lo als abonaments o targetes especials, com a mínim en el que queda d'any. La plataforma d'usuaris de Renfe va criticar que no se n'hagi informat, i va afirmar que tractaran d'aquest tema en les properes reunions amb la companyia.

Durant el dia hi va haver altres queixes de viatgers, com ara de gent que havia pagat anada i tornada amb preus nous, i que al final la tornada l'havia fet amb un tren antic, més barat. Des de Renfe s'ha aconsellat que en aquests casos es faci una reclamació al centre d'atenció de l'usuari.

Comencen a fer l'estació a Vilafant

J.P

Adif ha iniciat les obres de construcció de l'estació provisional de tren que es fa a Vilafant. L'edifici es fa a tocar el pont de l'autopista per on passa el camí vell d'Avinyonet –tallat des de fa mesos a causa de les obres ferroviàries–. El pressupost d'aquesta obra és de 5,1 milions d'euros. Les noves instal·lacions permetran la circulació de trens d'alta velocitat i d'ample convencional, tot i que la variant del tren convencional de Figueres només es fa la primera fase. La superfície total de l'equipament serà de 12.598 m² distribuïts en un edifici per a viatgers –de 1.232 m²–, l'aparcament per a 144 vehicles i els accessos que han de connectar amb la trama urbana de Figueres, en concret amb el carrer Avinyonet. L'estació tindrà una andana central de 660 metres de llarg i deu d'ample amb una marquesina. L'accés des de l'edifici de viatgers es farà a través d'un pas inferior. Aquesta estació ha d'estar acabada a final de l'any vinent i tindrà caràcter provisional fins que es faci la definitiva, que es construirà a 200 metres.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.