Lloret es prepara per fer un canvi d'imatge

El 2010 estrenarà tres dels projectes més emblemàtics, el teatre, el casino i l'edifici sociocultural

Seran tres les grans obres que, finalment, veuran la llum aquest proper 2010, després d'un camí no exempt de dificultats: el nou teatre, l'edifici sociocultural i el casino, aquest darrer, de capital privat. D'altres continuaran, com ara l'adequació del parc de Can Xardó, o s'iniciaran i s'acabaran el mateix 2010, com la reforma en superfície del passeig marítim.

El teatre.

Les previsions per inaugurar el nou teatre són a l'estiu vinent, després de tot un seguit d'endarreriments. La construcció d'aquest equipament no ha estat exempta de problemes. El més important va ser a principi d'any, quan l'empresa encarregada de l'obra, Tiferca, va tenir greus problemes econòmics que van impedir de continuar l'obra. Finalment es va aconseguir trobar una solució per no haver de fer un altre concurs, que va consistir en la cessió del contracte de l'obra per part de Tiferca a Proinosa, empresa ja encarregada de la construcció del casino.

Edifici sociocultural.

La construcció de l'edifici sociocultural de Lloret porta un endarreriment de gairebé dos anys i un sobrecost de l'obra d'un milió i mig, al qual s'ha d'afegir mig milió més de lloguers d'altres instal·lacions, per dur-hi a terme les activitats que, de moment, no es poden fer a l'edifici nou. Un cop acabat, aplegarà els equipaments municipals relacionats amb l'àrea de benestar social, sales d'actes, la biblioteca municipal i l'escola d'adults, entre d'altres. El govern preveu que es pugui inaugurar l'estiu vinent.

Casino.

Si tot va bé, el casino de Lloret obrirà les portes el proper mes de juny, sis mesos més tard de la data prevista ja que, en un principi, es volia inaugurar per cap d'any. Tot i ser d'iniciativa privada, tindrà una gran incidència per l'economia de Lloret, perquè crearà cap a 250 llocs de treball. Aquest edifici ha costat 50 milions d'euros, el doble del que s'havia pressupostat al principi, per millores en el projecte, i s'ha construït al costat de l'Hotel Guitart Monterrey.

Can Xardó.

Can Xardó, amb 5,2 hectàrees, ha de ser el pulmó verd de Lloret i l'espai d'unió entre el centre de la vila i els barris perifèrics. A part del teatre, allà també hi ha la masia de Can Saragossa, arranjada no fa pas gaire, a més de ser la seu de Patrimoni Cultural, entre d'altres. En el fons estatal d'aquest 2009, s'hi han invertit cap a dos milions d'euros, i en el del 2010 s'hi destinaran 450.000 euros més.

Més iniciativa privada.

Dos projectes d'iniciativa privada també canviaran de manera important la fisonomia de Lloret properament. Un és el que l'empresa Development Diagnostic Company farà a la plaça de braus, amb un centre comercial, oficines, un aparcament subterrani de dues plantes i, possiblement, una pista de gel. L'altre projecte és el del pla parcial de Sant Quirze, que canviarà de dalt a baix l'entrada al municipi venint de Vidreres.

Millorar la mobilitat

Un dels grans objectius pendents de Lloret és el del trànsit, sobretot a l'estiu. A principi d'any ha de començar la reforma de la superfície del passeig marítim que, tot i que no té únicament un objectiu de circulació, sí que hi incidirà. Aquesta reforma transformarà el passeig en una via d'un únic sentit, en direcció a Tossa, amb un carril bici al costat de mar, i amb l'eliminació de la zona blava i la creació de zones de càrrega i descàrrega per a comerciants, veïns i aparcaments de motos i bicicletes. També s'hi preveuen terrasses diürnes per a bars, restaurants i gelateries. Aquests actuació es farà abans de l'estiu i es finançarà amb 260.000 euros del fons estatal d'inversió local del 2010.

Aquest 2010 ha de ser, però, en principi, l'any d'inici d'una de les obres més anhelades del govern actual i alhora més polèmiques per l'oposició d'un sector de la societat. La construcció de la prolongació de l'autopista C-32 fins a Lloret s'endegarà aquest any i, un cop s'hagi acabat suposarà resoldre, a Lloret, el gran problema que té amb el trànsit a la ciutat, sobretot a la carretera de Tossa. Aquesta obra descongestionarà el trànsit i el govern considera que serà aleshores que tant l'avinguda de Tossa com la de Blanes podran esdevenir unes vies molt més amables, adreçades principalment als vianants i a la vida ciutadana.

En el marc d'aquesta actuació de millora de la mobilitat de Lloret, el govern va presentar, fa pocs dies, un projecte per gestionar el trànsit des d'un centre de control de la policia local que inclou càmeres en els carrers de Lloret, lectors de matrícules, panells digitals informatius i, fins i tot, un radar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.