L'Ajuntament de Blanes no troba ningú que vulgui construir el nou pàrquing al passeig de Mar

Aquest aparcament i el de l'Onze de Setembre, també aturat, oferien 550 places

El govern de Blanes va presentar el mes de març de l'any passat els estudis de viabilitat de dos aparcaments subterranis, al passeig Pau Casals i a la plaça Onze de Setembre, que havien de tenir un cost de 15 milions d'euros i oferir unes 550 places d'aparcament. El regidor d'Urbanisme, Carles Gibert (CiU), va afirmar aleshores que el govern volia posar a licitació i adjudicar ràpidament l'aparcament del passeig perquè les obres comencessin després de l'estiu, ja que una actuació d'aquesta mena no es pot fer en plena temporada turística. Un cop acabat, s'havia de construir el de la plaça Onze de Setembre.

Gairebé deu mesos després, tot i que hi ha hagut diversos contactes, cap empresa s'ha decidit a tirar endavant aquests projectes i és evident que, si sorgís ara, s'hauria d'esperar a emprendre l'obra després del proper estiu. La prioritat del consistori blanenc és l'ampliació de l'aparcament al passeig, i no pas fer-ne un de nou. Per això ha donat prioritat a les converses amb l'empresa Saba, actual concessionària de l'aparcament que ja funciona a primera línia de mar. Tot i així, el tema encara estar sobre la taula, ja que la situació econòmica no anima ningú a assumir el projecte per a la seva realització.

Al seu moment, Gibert ja havia reconegut que les condicions econòmiques no eren les més favorables per poder rebre moltes ofertes. «Nosaltres posarem els aparcaments al mercat», va assenyalar durant la presentació dels estudis de viabilitat.

L'un rere l'altre

L'aparcament de primera línia de mar, al passeig de Pau Casals, entre el carrer Ample i el passatge Bonaventura Puig, havia d'oferir 280 places, i el de la plaça Onze de Setembre tenia una capacitat per a un total de 270 vehicles. Els seu cost aproximat era de 8,4 i 6,7 milions d'euros, respectivament. Pel que fa al primer, hi havia dues possibilitats: una, que fos independent del que ja hi ha actualment, i l'altra, que fos una ampliació, connectant-lo amb l'altre si els gestionava la mateixa empresa. El de la plaça Onze de Setembre s'havia de construir un cop estigués fet el del passeig, i en dues fases. En una primera intervenció es creaven 135 aparcaments i la previsió era que, quan el CEIP Sa Forcanera, actualment en barracons a la plaça, canviés d'emplaçament a un solar proper, es construirien les altres 135 places que completarien el pàrquing.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.