El passeig de Lloret serà en sentit Fenals i s'hi accedirà per l'eix de Can Xardó

Desapareixerà la clàssica arribada a la platja per l'avinguda Just Marlés, que es remodelarà més endavant

«Si volem ensenyar el millor Lloret, el Lloret del futur, hem d'ensenyar aquest eix», destaca l'alcalde, Xavier Crespo (CiU), en al·lusió a la nova via principal d'arribada al passeig marítim que es planeja per al futur més imminent. Crespo assenyala que aquest eix, a l'avinguda de Tossa, mostrarà als visitants la nova terminal d'autobusos, la gran plaça pública i el centre comercial de la plaça de braus, la masia de Can Saragossa, el futur mercat, el gran casino i el nou teatre. Crespo reconeix que en un principi es pot «alentir» el trànsit, però que com a contraprestació s'eliminen de l'avinguda de Tossa els girs a l'esquerra, sobretot gràcies a les noves rotondes que s'han planejat i fet. També destaca que amb la nova central del trànsit que s'instal·larà a la seu de la policia local, gràcies al segon pla de finançament local de l'Estat, es podrà controlar el trànsit. Aquest centre de control, amb càmeres, donarà solucions perquè el trànsit vagi millor, amb un sistema informàtic que va aprenent de les experiències i que millora amb el temps. L'accés des de l'avinguda de Tossa fins al passeig es farà per l'avinguda de Pau Casals, que serà de doble sentit, i a l'extrem de baix al mar, s'hi construirà una rotonda. Aquesta rotonda es construirà agafant una petita part del gran aparcament que hi ha proper a Sa Caleta. Una de les idees és que a través d'aquesta rotonda, en cas que convingui tallar el passeig per fer-hi alguna activitat o per algun altre motiu, els autocars puguin o bé dirigir-se cap al gran aparcament o girar i tornar a dirigir-se cap a l'avinguda de Tossa. Tots aquests canvis en la mobilitat, que tenen com a objectiu fer més agradable el passeig, d'on també desapareixeran la majoria d'aparcaments, es completaran el proper mandat. Està previst que el 2011 o el 2012 es facin canvis a l'avinguda de Just Marlés. Allà s'hi vol fer una altra rotonda, més o menys a l'altura de la plaça de Pere Torrent i del nou edifici sociocultural.

Carril bici i sense aparcaments

A part del tema de sentit circulatori, la reforma del passeig consta d'altres aspectes, que ahir van ser presentats de manera definitiva a diversos sectors, com els dels transportistes i els comerciants. Es tracta de canvis importants però superficials, ja que l'Estat manté bloquejada la important reforma que volia impulsar el govern lloretenc, amb un polèmic aparcament subterrani inclòs.

El passeig, d'un únic sentit per als vehicles, també tindrà un carril bici al costat del mar, i s'eliminarà la zona blava i es crearan zones de càrrega i descàrrega per a comerciants i veïns, però amb uns horaris limitats, que no podran superar les onze o les dotze del matí. Igualment es produirà un eixamplament de la vorera més allunyada de la platja, per fer més agradable el passeig. Tot aquest projecte està pressupostat en aproximadament uns 220.000 euros.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.