Badalona inicia els treballs per limitar a 30 km/h la circulació per alguns barris

La primera zona serà Can Solei, on s'habilitarà un itinerari segur per als escolars de l'Artur Martorell

La creació de la zona 30 a Can Solei i l'habilitació d'aquest camí escolar s'inicia instal·lant dos semàfors –un a la cruïlla del carrers de Germà Juli amb el de la Riera Matamoros i un altre al carrer de Sant Bru amb el de Martí Julià– per facilitar el creuament dels vianants i l'accés a l'entrada del parc de Ca l'Arnús, respectivament. A més, es construiran passos elevats de vianants a punts de màxima afluència de persones i escolars. La regidora de Medi Ambient i Mobilitat de l'Ajuntament, Mercè Rius (CiU), ha destacat que aquestes actuacions són fruit d'un treball tècnic «molt meditat», en què ha participat l'AMPA de l'escola i amb qui s'ha identificat un itinerari escolar per als alumnes amb «punts crítics» de trànsit que s'han de resoldre per donar seguretat i facilitar el desplaçament a peu dels estudiants. La intenció del consistori, segons Rius, és estendre aquests camins a la resta de la ciutat a través de la col·laboració amb altres AMPA.

La zona 30 de Badalona s'identificarà amb una senyal rectangular que contindrà un número de velocitat màxima de 30 quilòmetres per hora. A més, s'acompanyarà del símbol d'una bicicleta per indicar que es tracta d'una via preferent per a aquest tipus de vehicles. Així, i donat que la velocitat per als altres vehicles es veu reduïda, es permetrà que les bicis circulin per les calçades d'aquests carrers. Aquesta zona 30, juntament amb la pensada per als carrers de Balmes, Santiago i Rafael Casanova –al barri d'Artigues–, serà la primera que es farà a la ciutat, en una mesura que el govern municipal pretén anar implantant arreu de Badalona. Serà, però, a zones on es donin les condicions urbanes necessàries, com ara Casagemes, Canyadó i Verge de la Salut, segons va indicar ahir Rius.

Solució a un caos viari

D'altra banda, unes de les obres més rellevants d'aquest conjunt d'actuacions per pacificar el trànsit rodat –que s'han de fer en cinc mesos i que tenen un cost de 200.000 euros procedent del fons estatal d'inversió local– són les que afecten el nus de confluència entre l'autopista C-31 i l'avinguda del President Companys. Un punt on, especialment a les hores puntes, el trànsit no és fluid. La intervenció consisteix, d'una banda, a consolidar un quart carril de circulació a la sortida Centre de la C-31 per facilitar el gir dels vehicles que volen baixar per aquesta avinguda i reduir les congestions que es produeixen en algunes hores del dia. A més, es canviarà la prioritat dels vehicles que circulen pel lateral per donar més capacitat d'evacuació als que surten de l'autopista.

Per últim, es preveu reforçar la mobilitat interna al barri antic de Dalt la Vila amb l'elevació de la calçada al costat muntanya del carrer del Temple i la col·locació al carrer de Barcelona de pilones i jardineres per definir un camí segur per als vianants i, en especial, per als infants que van a l'escola.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.