Una sentència diu que el govern de Mundet va actuar bé fent aturar unes obres a primera línia de mar, a Tossa

El TSJC reconeix el dret d'indemnització als promotors del Camí de Marina

Pilar Mundet (PSC) va anul·lar el 2005 –quan era alcaldessa de Tossa– la llicència d'obres i l'estudi de detall, és a dir, la figura urbanística que permetia la construcció de la urbanització al Camí de Marina, a primera línia de mar. Els promotors dels deu xalets van recórrer contra la decisió, ja que defensaven la legalitat dels permisos atorgats el 2002 per l'anterior govern (CiU i AET). Ara el TSJC s'ha pronunciat i el dia 3 de juliol va desestimar aquest recurs de l'empresa promotora HSA. La sentència, a la qual ha tingut accés El Punt, considera que la nul·litat de l'estudi de detall «està ben declarada» perquè aquest no s'avenia al pla urbanístic del municipi. Per Pilar Mundet, aquesta sentència és «històrica per a Tossa, que ha guanyat contra el model urbanístic del qui més té més s'imposa al territori». Mundet defensa que després de la decisió del TSJC s'executi el camí de ronda «immediatament» i que es «restitueixi» la zona on es van començar a fer les obres, després paralitzades el 2004 (vegeu la peça). A més, el PSC considera que ara caldrà exigir «responsabilitats polítiques», ja que el govern de CiU «ha demanat que no es dicti la sentència per poder negociar amb els promotors». Per part seva, l'actual alcaldessa, Imma Colom, va assegurar ahir a aquest diari que no havia rebut la sentència.

A part de la desestimació del recurs dels promotors, el jutge creu que hauran de ser compensats per danys i perjudicis perquè, en efecte, amb la llicència i l'estudi de detall se'ls va donar unes «expectatives». Entre les coses que considera indemnitzables figuren els costos dels projecte de construcció.

Un procés que ve de lluny

La història del Camí de Marina va començar el 1986, quan en el pla urbanístic es va marcar la zona com a urbanitzable. El 1992 una promotora ja va presentar un estudi per edificar-hi, però la qüestió no va tirar endavant fins que, en el ple del gener del 2002, el llavors govern (CiU i AET) va aprovar l'estudi de detall. Nou dies abans de les municipals del 2003 es va donar la llicència d'obres a HSA. El nou govern, presidit per Pilar Mundet (PSC), va declarar una suspensió de llicències a la zona, però els promotors van recórrer judicialment i van guanyar el cas. El 2004 començaven les obres i l'alcaldessa en persona les va fer aturar basant-se en el fet que el seu govern havia declarat nul·la la llicència de l'anterior govern. El 2005 la Generalitat li va donar la raó i tot seguit els promotors van reclamar 9 milions a l'Ajuntament.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.