The lovely bones
La irrupció del mal
Criatures celestials va ser la pel·lícula amb què Peter Jackson va voler demostrar unes ambicions artístiques que anaven més enllà del gore desbocat de Mal gust i Braindead, tan divertides com desmanegades.
Ara, entre King Kong i la postproducció de la primera entrega de Tintin que ha impulsat amb Steven Spielberg, Jackson torna a un univers similar amb The lovely bones, adaptació de la novel·la d'Alice Sebold que torna a descriure una tèrbola història criminal sobre la interrupció de la innocència adolescent, combinant realitat i fantasia.
Crònica d'un assassinat pedòfil, indagació en l'escapçada vida de la família de la víctima i observació del que ha deixat darrere seu per part d'aquesta –des d'un més enllà tirant a kitsch–, The lovely bones ha estat acusada pels seus detractors de simplificar i esquematitzar l'original literari. I és cert que la pel·lícula –entre el psychothriller i la fantasia sobrenatural– grinyola a estones; però en els seus millors moments resulta una dolorosa exploració de la irrupció del mal en la vida quotidiana; ofereix algun notable tour de force narratiu; i està excel·lentment interpretada (Stanley Tucci està nominat a l'Oscar pel seu llefiscós personatge). I almenys afronta el risc sense por del ridícul.