Brothers
Els desastres de la guerra
Revelada gràcies al moviment Dogma 95 de Lars Von Trier –al qual va aportar T'estimo per sempre–, els melodrames de la danesa Susanne Bier han acabat esdevenint carn de Hollywood. Així, si ella mateixa va fer el salt a la indústria nord-americana amb Coses que vam perdre en el foc, el seu film Germans ha estat ara objecte d'un remake que se suma a En tierra hostil, Los hombres que miraban fijamente las cabras i Green Zone en la diversitat de visions sobre els fronts que té oberts els Estats Units.
En aquest cas, darrere les càmeres no s'hi ha posat ella mateixa, sinó un altre europeu, l'irlandès Jim Sheridan, que ha suavitzat algunes de les arestes presents en la història original d'aquest triangle format per una dona, el seu marit militar –desaparegut a l'Afganistan– i el germà d'aquest, un baliga-balaga que surt de la presó i que es fa càrrec de la família en absència d'aquell. Brothers vol ser a la guerra de l'Afganistan el que Els millors anys de la nostra vida va ser a la Segona Guerra Mundial, però el resultat s'acaba decantant massa de la banda de l'efectisme sentimental, tot i les sòlides prestacions dels protagonistes, especialment Natalie Portman i Jake Gyllenhaal.