La informació local no és prioritat en els informatius catalans
Un estudi denuncia el pes de l'àrea metropolitana enfront la resta de comarques
L'objectiu de l'estudi és «saber quin espai queda per al món local i quina imatge se'n transmet» en un món cada vegada més globalitzat. L'informe, que es va presentar ahir, ha analitzat una mostra de 42 edicions d'informatius que representen una setmana. L'estudi s'ha basat en els Telenotícies de TV3 –exceptuant el Comarques–, L'informatiu de TVE Catalunya, l'edició del vespre de Notícies 8 de 8 TV i d'Al Dia de la XTVL, que complementa els canals locals.
Localització.
Posició.
Temàtiques.
El paper de les agències
ACNL'Agència Catalana de Notícies (ACN), EFE, Atlas Catalunya i la Xarxa de Televisions Locals (XTVL) van debatre ahir en el marc del Fòrum d'Informació, Televisió Local i Internet (Infolocal) com redefinir el seu paper i el del professionals del sector en temps de crisi. D'una banda, ACN i EFE van apostar pel periodisme multimèdia i per la necessitat dels professionals d'adquirir competència tecnològica en tots els formats, mentre que Atlas i la XTVL s'hi van mostrar més reticents. Tots ells, però, van destacat la tasca dels mitjans locals afirmant que són precisament aquests els que fan millor la informació de proximitat, mentre que les agències «col·laboren» i els «donen suport».
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 18-11-2009, Pàgina 38
- El Punt. Barcelona 18-11-2009, Pàgina 38
- El Punt. Camp de Tarragona 18-11-2009, Pàgina 38
- El Punt. Comarques Gironines 18-11-2009, Pàgina 38
- El Punt. Penedès 18-11-2009, Pàgina 38
- El Punt. Maresme 18-11-2009, Pàgina 38
- El Punt. Vallès Occidental 18-11-2009, Pàgina 38