Tastets d'innovació

El Centre de Cultura Contemporània de Barcelona és l'escenari avui del Miniput, la 15a Mostra de la Televisió de Qualitat

El cap de nous formats de TVC i coorganitzador de la trobada, Miquel Garcia, va destacar que «la televisió pública viu un moment de reinvenció urgent i necessària, però l'horitzó és optimista». El coordinador estatal de l'Input, Francesc Escribano, va insistir en el fet que en aquesta trobada el tema de fons sempre són «els reptes que la televisió pública té per mantenir-se en front de la televisió comercial i les noves tecnologies».

Crisi

La programació la marca la crisi social i política. Personatges en crisi com els que queden retratats a How mad are you?, de la BBC, en el qual deu voluntaris són tancats en una casa; cinc d'ells han estat diagnosticats clínicament i els altres cinc són considerats «normals». Un comitè de psiquiatres haurà d'endevinar qui és qui. Es tracta d'un concurs, un programa de reptes, en què el primer que és reptat és l'audiència. En clau de judici hi ha el programa finlandès The verdict, en què personatges de l'esfera pública i polítics seran jutjats per un tribunal davant l'audiència a través del mitjà més massiu, la televisió. Els polítics també seran jutjats per la càmera d'un equip rus a Unseen, en què es retrata els dirigents del G-8 en la seva trobada a Sant Petersburg el 2007. El Miniput també posa l'accent en els conflictes actuals amb el documental My blood is red like yours, en què el presentador més conegut de les notícies israelianes posarà l'atenció en la discriminació àrab a Israel.

TV3 adaptarà un docuxou noruec

Un dels treballs que es podran veure al Miniput és un documental d'entreteniment noruec titulat Can't get out of my head i que TV3 ha adquirit per adaptar-lo. El programa és una de les novetats que renova el format d'entreteniment informatiu. Can't get out of my head fa una immersió psicològica al fenomen dels èxits musicals i intenta esbrinar per què no podem treure'ns algunes cançons del cap. El treball aborda qüestions psicològiques i culturals, més enllà del màrqueting i de la publicitat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.