Comunicació

Fi del Baròmetre

El govern decideix reduir les aportacions al projecte, dins el procés de retallades general, i l'estudi d'audiència deixa de ser viable

El govern ha decidit prioritzar les ajudes a
la premsa comarcal i
en català

El Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, posat en marxa fa quatre anys per la Fundació Audiències de la Comunicació i
la Cultura
(Fundacc), té
els dies comptats. El govern català ha decidit reduir les aportacions que hi feia, dins del procés de retallades general que ha emprès, i el gran estudi d'audiència ha deixat de ser viable. La previsió és que s'iniciï el procés de tancament i ja no hi hagi cap
nova onada de dades. L'última es va fer pública justament dijous passat.

Fonts governamentals han explicat que entre
els departaments de Presidència i Cultura es destinaven al Baròmetre “una
mica més de dos milions d'euros anuals, unes aportacions que no es podien continuar assumint”. Admeten que és “un tema
que sap greu”, però que s'està retallant de tot arreu i s'ha preferit prioritzar les “ajudes a la premsa comarcal i en català”, que consideren “irrenunciables”.

El govern català va comunicar abans-d'ahir, dilluns, al director general
de Fundacc, Joan Sabaté, la decisió final de reduir
les aportacions, cosa que des de la fundació ja s'havia advertit que suposarà la
fi del projecte, perquè
sense la forta injecció
econòmica governamental deixa de ser viable un estudi de grans dimensions com el que es realitzava.

El Baròmetre es basava en 30.000 entrevistes anuals a Catalunya –10.000 més al País Valencià i les Illes– que donaven lloc a sis onades (una cada dos mesos). Realitzar-lo amb menor pressupost suposaria “que el producte perdria qualitat i ja no respondria a les necessitats, ja no seria el mateix producte”, per la qual cosa es descarta. De fet, el Baròmetre tenia una mostra molt més àmplia que l'EGM i és l'únic que aportava dades comarcals de consum de premsa, televisió, ràdio i internet.

Comunicàlia, l'altra ‘víctima' de les retallades

A banda de Fundacc, la fundació que es va crear per impulsar el Baròmetre, les retallades del govern també han afectat i han suposat el tancament d'una altra entitat en el camp de la comunicació: Comunicàlia, una de les dues grans distribuïdores de continguts dels canals locals. Tot i que es va crear a l'empara de tres diputacions (ara ja només dues) i diversos consells comarcals i ajuntaments, Comunicàlia havia sobreviscut els últims dos anys gràcies a l'augment de l'aportació de la Generalitat. El nou govern, però, va decidir no continuar assumint-ne l'alt cost.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.