El sistema de recepta electrònica a les farmàcies, col·lapsat fa dies per una avaria

El sistema informàtic va lent a tot Catalunya i els farmacèutics demanen responsabilitats

D'acord amb les informacions de què disposava ahir Conejero, el problema s'hauria originat a Terrassa, on, arran del trasllat d'unes instal·lacions de Telefònica, s'haurien fet canvis en algunes connexions i això hauria afectat la xarxa informàtica del sistema de recepta electrònica, entre altres serveis. El president del Col·legi de Farmacèutics de Girona va explicar que el problema ha repercutit principalment en la velocitat d'accés a la xarxa, de manera que a les farmàcies que treballen amb el sistema de recepta electrònica els costa molt més temps d'arribar-se a connectar al programa, una situació que els dificulta la tasca de dispensar els medicaments i que ha generat força maldecaps als farmacèutics. De fet, en aquests darrers dies, la centraleta del Col·legi de Farmacèutics de Girona treia fum per culpa de l'allau de trucades que rebia dels responsables de les oficines de farmàcia per aquest motiu.

Les farmàcies van començar a notar els primers problemes entre dijous i divendres de la setmana passada i, segons Conejero, si bé el cap de setmana es van fer unes primeres revisions del sistema, en estar moltes oficines de farmàcia tancades, no va ser fins ahir que Telefònica va començar a treballar de valent per resoldre-ho amb el suport del Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya. Conejero confiava que avui el problema, que podria haver afectat la meitat de xarxa catalana, quedi finalment resolt.

Amb tot, Conejero va explicar que, en principi, aquest problema no ha d'haver afectat, almenys directament, l'usuari que ha anat a la farmàcia amb la recepta electrònica a recollir uns determinats medicaments, perquè, per a situacions com aquestes, els farmacèutics disposen d'un número de telèfon a partir del qual poden verificar les dades que els aporta l'usuari i dispensar igualment els fàrmacs en qüestió. No obstant això, Conejero va considerar que, tot i ser puntual, aquest problema ha estat per una «relliscada» de Telefònica i assegura que des del Consell dels Col·legis de Farmacèutics es demanarà responsabilitats a la companyia pels perjudicis ocasionats.

Paciència i més paciència

Alguns farmacèutics gironins consultats per aquest diari van explicar que el problema informàtic, que ahir a la tarda va quedar pràcticament resolt en la major part del territori català, no va provocar situacions greus però si moments de col·lapse, d'impaciència i de mals entesos, sobretot, amb la gent gran. «Alguns avis es van arribar a pensar que el problema provenia de la seva recepta», van dir des de la farmàcia Rispau d'Olot. «Alguns clients optaven per tornar més tard a la farmàcia, un cop s'hagués pogut fer la connexió», explicaven des de la farmàcia Saguer de Girona. Des de la farmàcia Palau, també de Girona, exposaven que el mal funcionament del sistema havia afectat «el bon servei» que volen prestar. A establiments de Figueres i de Salt van admetre que tot i que el sistema funcionava amb lentitud, van poder anar treballant. A la farmàcia Suñer de Palafrugell es va detectar que el sistema informàtic anava molt lent i des del Col·legi de Farmacèutics se'ls va informar dels problemes existents.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.