L'hospital de Blanes va atendre l'any passat 3.000 consultes externes més que el 2007

Augmenta la cirurgia menor ambulatòria i el nombre d'urgències s'estabilitza

Tot i que l'activitat quirúrgica creix en un miler d'operacions respecte al 2007, aquest increment es concentra bàsicament en la cirurgia menor ambulatòria, és a dir, la que no necessita ingrés hospitalari. En concret, aquesta activitat ha registrat un augment d'un 79%. Aquestes són algunes de les dades que conté la memòria de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, que gestiona, entre altres centres, l'hospital de Blanes.

Les urgències s'han mantingut força estables, amb només 605 més que el 2007. De les 46.022 consultes que es van atendre en aquest servei fa dos anys es va passar, l'any passat, a 46.627. Així, el nombre d'urgències que s'atenen per dia és de 127 de mitjana. La direcció del centre argumenta que amb la millora del servei d'urgències ha disminuït el temps d'espera dels pacients.

La quantitat de proves diagnòstiques es va incrementar en el seu conjunt en 993, però l'augment es va produir principal en les mamografies (500 més que el 2007) i en les ecografies (1.337 més).

Pel que fa als centres d'atenció primària que gestiona la Corporació -els de Lloret i Tossa-, en la memòria consta que les visites urgents han baixat en gairebé 6.000, passant de les 64.867 del 2007 a les 58.929 de l'any passat. I també ha experimentat un descens l'atenció domiciliària: mentre que el 2007 es van ver prop de 6.000 visites a domicili, el 2008 se'n van fer 5.335.

Menys reclamacions

Si bé en la memòria les dades sobre el nombre de reclamacions, queixes i suggeriments i agraïments no estan desglossades pels diferents centres que gestiona, la Corporació de Salut del Maresme i la Selva va rebre l'any passat, en conjunt, un menor nombre de reclamacions, queixes i suggeriments i un major nombre d'agraïments que el 2007. De les 532 reclamacions que es van presentar el 2007, es va passar, l'any passat, a 315. Es tracta de 217 reclamacions menys en un any. Fa dos anys, la Corporació va rebre 4.021 queixes i suggeriments, i l'any passat, 3.902. En canvi, el capítol d'agraïments millora, encara que lleugerament: el 2007, aquesta institució va rebre 66 agraïments, i l'any passat, 75.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.