La NASA revela l'existència de grans quantitats d'aigua a Mart i a la Lluna

• VÍDEO: Informació de la missió de la MRO, en anglès.

La Lluna i Mart, cossos del sistema solar que es creien absolutament àrids, en realitat contenen aigua segons revelen estudis basats en observacions d'instruments de la NASA difosos ahir per la revista Science. En el cas de Mart, els instruments i càmeres de la sonda Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) indiquen que en cràters de meteorits entre el pol nord i l'equador marcià podria haver-hi sota la seva superfície aigua, que seria en un 99% pura, va assenyalar un dels estudis. «Sabíem que hi havia aigua sota la superfície a les latituds altes de Mart, però aquesta s'estén molt més a prop de l'equador que el que es creia», va indicar Shane Byrne, científic de la Universitat d'Arizona. Byrne, encarregat de la càmera d'alta resolució instal·lada en la MRO, va indicar que «l'altre descobriment sorprenent és la puresa del gel exposat en els cràters causats per l'impacte dels meteorits». El científic va explicar que com que l'aigua s'acumula sota la superfície es va pensar que aquesta seria una barreja de pols i líquid. «Però vam poder determinar, donat el temps que va trigar el gel a desaparèixer, que la barreja és d'un 1% de pols i un 99% de gel», va indicar. Fa 40 anys, quan els astronautes de les missions Apol·lo de la NASA van portar pedres lunars, les van posar en caixes que tenien filtracions. Això va dur els científics a creure que l'aire de la Terra havia contaminat els contenidors i a descartar la idea que pogués haver-hi aigua al satèl·lit natural.

No obstant això, Larry Taylor, de la Universitat de Tennessee, va assenyalar en l'estudi que les últimes proves i experiments científics han indicat que aquesta suposició era errònia. «Ens enganyem. Com que hi havia filtracions als contenidors vam suposar que l'aigua provenia de l'aire terrestre», va dir.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.