Educació

educació

Vicent Garcia posa en qüestió el manteniment de la sisena hora

El nou cap d'Ensenyament al Maresme i el Vallès Oriental reivindica també la immersió lingüística

El nou director dels serveis territorials d'Ensenyament al Maresme i el Vallès Oriental, Vicent Garcia, va qüestionar ahir el manteniment de la sisena hora a les escoles. “No ha millorat el rendiment escolar i ha tingut un efecte negatiu”, va assegurar durant la presa de possessió al nou càrrec. Garcia també va reivindicar la necessitat de potenciar la immersió lingüística als centres perquè el català deixi de ser “minoritari i residual” en alguns indrets, però també va encoratjar la nova consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, que ahir va nomenar-lo oficialment director en un acte públic a Mataró, perquè millori l'atenció als alumnes amb necessitats especials, un àmbit que Vicent Garcia coneix a la perfecció, ja que des del 1990 ha estat el director de l'escola Les Aigües. Rigau va destacar la valentia del nou cap d'Ensenyament al territori per haver acceptat el repte en uns moments difícils, en què hi ha retallades generalitzades. A banda de recollir la reflexió sobre la sisena hora, la consellera, que va anunciar una revisió a fons del sistema educatiu, també va recordar la necessitat que les famílies s'impliquin més en l'educació dels fills.

D'altra banda, membres de l'AMPA de l'escola Marta Mata, de Mataró, van aprofitar la visita de Rigau per fer-li arribar una carta, en què reclamen amb urgència que la Generalitat construeixi el nou edifici a la carretera de Cirera. Les obres encara no tenen data d'inici i els pares dels alumnes estan amoïnats perquè l'any que ve la situació serà del tot insostenible a l'Antonio Machado, on es troben des de fa quatre cursos de forma provisional.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.