Educació
Els docents gironins, a favor dels portàtils, però amb llibres de text
USTEC-STEs ha enquestat una seixantena de centres escolars
Un dels problemes de la digitalització és que els alumnes es distreuen més
La introducció de la digitalització a les aules, amb portàtils individuals pels alumnes, fa que estiguin més distrets i més dispersos (es reconeix que alguns utilitzen l'ordinador a classe per connectar-se a les xarxes socials), tot i que també hi ha aspectes positius, com l'obertura de moltes possibilitats d'accés a informació, tractament de text i possibilitats de comunicació via digital entre professors i estudiants. La majoria de docents, però, valora de manera molt positiva el llibre de text tradicional.
Aquestes són algunes de les conclusions d'un estudi fet pel sindicat USTEC-STEs a les comarques gironines, que es va presentar ahir. Una enquesta a una seixantena de centres escolars que imparteixen ESO permet veure que la percepció de la digitalització a les aules ha anat millorant. “La digitalització a marxes forçades va comportar problemes que suscitaven un rebuig inicial dels centres, però l'esforç dels docents ha fet que el projecte s'hagi adaptat i que se'n puguin treure algunes conclusions positives”, segons va destacar ahir el portaveu d'USTEC-STEs, Xavier Díez.
La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, va anunciar que aposta per un model mixt, en què el portàtil deixi de ser propietat de l'alumne, en l'extensió del pla. Díez també es va mostrar crític amb el model implantat per l'anterior govern. Entre els docents enquestats, hi ha discrepàncies d'opinió.
LA XIFRA
LA XIFRA
La pissarra digital, molt ben valorada
Un dels recursos educatius més ben valorat és el de la pissarra digital, que quatre de cada cinc professors considera útil o molt útil. En l'estudi es destaca que aquesta bona valoració té a veure amb el fet que els docents s'hi senten còmodes, perquè els suma possibilitats a l'hora de reforçar o il·lustrar la seva exposició i transmissió de coneixements.