la contra

La Garoinada obre les cuines

La campanya gastronòmica de Palafrugell és la mare de totes les que es fan a la demarcació

La Garoinada de Palafrugell, que és la mare de totes les mostres culinàries que es fan i es desfan a la demarcació de Girona, enceta demà divendres una nova temporada de les cuines i gastronomies de les nostres contrades amb molt bona salut. Com marca la tradició, la campanya més antiga –enguany arriba a la XIX edició– és la primera a sortir, aprofitant la bonança del temps amb les minves de gener.

Però tot i la seva consolidada història, la mostra gastronòmica no para d'innovar per estar al dia. Així, a part de consolidar enguany els paquets de cap de setmana, que van ser un èxit l'any passat, amb 150 paquets, enguany s'ha decidit fer un pas més i incorporar les noves tecnologies amb la pàgina web garoinada.cat. «Consolidem les novetats, però sempre reinventant», va explicar ahir l'alcalde, Sergi Sabrià, durant la presentació oficial de la nova edició, que comença avui divendres i es clou el 14 de març. El paquet de cap de setmana, que costa 110 euros per persona, inclou una nit d'hotel amb esmorzar, una excursió en vaixell, el menú de la garoinada, entrada gratuïta a totes les instal·lacions culturals i un regal exclusiu.

En aquesta nova edició, hi participen els restaurants La Casona, La Xicra i Badia, els hotels Llafranch i Llevant, i l'hostal La Llagosta. Els set establiments consensuen el menú, que té sempre com a entrant una dotzena de garoines. Després, per a aquest any, s'ha decidit que el plat fort sigui el platillo, que cada local elabora al seu estil i que ja es va donar en l'edició de l'any 1999. I, de postres, el borratxo, que ja formava part del menú de la cinquena edició. «És un menú dels més empordanesos i de la cuina tradicional de Palafrugell», va recordar el director de l'Institut de Promoció Econòmica, Narcís Ferrer. El preu del menú varia, segons el local, dels 39 als 45 euros.

La Garoinada va néixer l'any 1992 com a proposta per ajudar a la desestacionalització de la temporada estival. I amb el temps, la mostra culinària s'ha convertit en la «punta de llança», com reconeix el mateix alcalde, de fora de la temporada turística. I per fer el material promocional, el cartell d'enguany, com s'ha anat fent des del 2004, ha estat obra de l'artista Cyril Torres.

En l'edició passada es van servir un total de 2.500 dotzenes de garoines. Tot i això, Ferrer va recordar que la campanya vetlla per la sostenibilitat i la qualitat. Per això, totes les garoines dels restaurants participants a la mostra s'adquireixen a mariscadors professionals i autoritzats.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.