La Universitat d'Alacant analitza el trànsit d'una escola bilingüe a una altra de plurilingüe

La Unitat per a l'Educació Multilingüe, l'Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana i la Universitat d'Alacant —amb la col·laboració de l'Institut d'Estudis Catalans i Escola Valenciana— analitzaran a partir d'aquest dimarts (2 de febrer) i durant tota la setmana a Alacant el procés que ha de conduir el sistema educatiu valencià i els de la resta dels territoris de llengua catalana a convertir-se en sistemes educatius plurilingües.

«El segle XXI ens dreça envers uns clars reptes de futur en què caldrà articular programes educatius plurilingües per a dos, tres, quatre… llengües sense oblidar el fenòmens socioculturals i demogràfics lligats a la globalització, les tecnologies de la informació i la comunicació, l'europeïtzació dels estudis i el mercat laboral, ni que l'eix vertebrador ha de ser indefugiblement la llengua pròpia, el valencià —el català—, i una idea clara d'escola arrelada localment que es projecta globalment», exposen els seus organitzadors.

Les jornades comptaran amb la intervenció de Josep Vallcorba, subdirector general de Llengües i Entorn de la Generalitat de Catalunya, i de Felip Munar, cap del Servei d'Ensenyament del Català del Govern Balear, entre altres participants.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.