El núvol de cendra facilita el maig un màxim històric de passatgers al TGV< entre Barcelona i Madrid
L'avió segueix sent el mitjà de transport més utilitzat per anar de Barcelona a Madrid
Segons els experts, el 'sorpasso' ferroviari només arribarà quan Renfe comenci a comercialitzar tarifes més agressives comercialment
El núvol de cendra, que va obligar a restriccions de l'espai aeri el maig, ha fet registrar un nou màxim històric de passatgers que van agafar el TGVen el corredor d'alta velocitat entre Barcelona i Madrid des de la seva inauguració el febrer del 2007. Van ser 276.295, cosa que suposa acumular els primers cinc mesos de l'any 1.152.296 usuaris, el 8,14% més que el mateix període del 2009. Tot i aquest màxim històric, el 'sorpasso' a l'avió encara no s'ha produït. El nombre de passatgers que van utilitzar el corredor aeri entre Barcelona i Madrid va sumar 290.589 persones, amb un acumulat de 1,344 milions els cinc primers mesos de l'any.
Des de la inauguració de l'alta velocitat, el TGV s'ha consolidat com una alternativa a l'avió, però encara mai l'ha superat en nombre de passatgers.
Les quotes de mercat tancades aquest maig suposen que el transport aeri ocupa el 51,26% de la demanda d'aquest corredor, mentre que el tren absorbeix el 48,74%, uns percentatges que es mantenen amb lleugeres oscil·lacions durant els últims mesos, però sempre a favor de l'avió.
Segons els experts, el 'sorpasso' ferroviari només arribarà quan Renfe comenci a comercialitzar tarifes més agressives comercialment, que facin abaixar el preu en relació a les tarifes que mantenen les companyies aèries.