Societat

Els corresponsals estrangers trien Barcelona com a seu permanent del Mobile World Congress

Els mitjans internacionals fan una gran cobertura i ressò de l'esdeveniment de la capital catalana

Aquests dies hi ha més de 2.400 periodistes acreditats en el congrés, de 192 països diferents

Els corresponsals estrangers que cobreixen el Mobile World Congress (MWC) es decanten majoritàriament perquè Barcelona continuï sent la seu del certamen i esdevingui “capital mundial de la telefonia mòbil”. Els matisos arriben dels periodistes que provenen de ciutats amb possibilitats d'acollir l'esdeveniment, com Milà, París i Munic, que reconeixen les virtuts de Barcelona com a seu del MWC, però també defensen, sovint per comoditat, un canvi d'ubicació.

La importància del MWC, la principal fira mundial d'un sector punter com les telecomunicacions, i la àmplia cobertura mediàtica, hi ha més de 2.400 periodistes acreditats, asseguren també un gran impacte del congrés als mitjans internacionals.

Al congrés s'hi troben professionals de 192 països d'arreu del globus i la sala del premsa és un mosaic de nacionalitats on, sobretot, s'hi parla anglès. Hi ha unanimitat sobre la rellevància que el MWC té als mitjans de comunicació de tot el món i la pregunta sobre la continuïtat del saló a Barcelona no agafa per sorpresa a cap corresponsal.

L'editora de RCRWireless News, Tracy Ford, considera que Barcelona és un bon lloc on celebrar el MWC, si bé no li desagradaria que en una pròxima edició se celebrés per exemple a París perquè no hi ha estat mai.

Ford ha explicat que tot professional que cobreix temes de comunicacions sense fils als Estats Units ha vingut fins al congrés i, en el cas del seu mitjà, s'hi han desplaçat cinc professionals, més un que organitza tota la informació que envien des de la seva seu, a Austin, Texas.

La periodista nord-americana ha dit que cap professional especialitzat en la seva temàtica es perd els “cinc dies de bogeria” del congrés, on “passen moltes coses, serveix per conèixer gent i es fan molts llançaments de premsa”.

Tatsuya Kurosaka, que ha acudit al congrés de telefonia en representació de CNET Japan, un dels referents del sector, també ha dit que la repercussió del MWC al país asiàtic és “molt important” en un moment en què les empreses nipones estan intentant construir “la seva pròpia economia” en l'àmbit dels telèfons mòbils intel·ligents o smartphones.

Preguntat per el futur de la capitalitat de l'esdeveniment, Kurosaka ha dit que poca cosa canviaria per ell si es traslladés en una altra ciutat europea. “Hi ha una distància molt gran amb el Japó però m'encanta que es faci a Barcelona”, ha assegurat. El periodista japonès ha valorat que al congrés “no només s'hi pot recollir informació de la comunitat occidental, sinó també dels països sud-americans, asiàtics i del nou món”.

Massimiliano Spiccia, del bloc italià especialitzat en telefonia mòbil Batista70Phone, ha assegurat que Barcelona li agrada “molt” com a seu del MWC, per la seva proximitat amb Itàlia i la seva “bellesa”. No obstant això, com a italià, ha dit que li agradaria que el congrés arribés a celebrar-se a Milà. “El tindria a una hora en cotxe, seria més còmode”, ha dit.

La revolució tecnològica de Barcelona també es viu a la premsa del Regne Unit. La gran majoria de les capçaleres de prestigi tenen enviats especials a la capital catalana per cobrir l'esdeveniment, i alguns, com The Guardian, fins i tot presenten un blog a la seva pàgina web per publicar en directe els esdeveniments del Mobile World Congress. La BBC ha dedicat diversos vídeos a la cita tecnològica de Barcelona. A la seva web, inclou un article on assegura que la ciutat ofereix “tanta varietat” en mòbils com en “bars de tapes”. La televisió britànica recorda que l'esdeveniment atrau 50.000 visitants, en una mescla “eclèctica” entre “veterans” de la indústria i “alts executius” de companyies com Twitter o Nokia.

La majoria de rotatius britànics destaquen la presentació a Barcelona del primer telèfon mòbil amb PlayStation, de Sony Ericsson, com un dels principals atractius de la primera jornada del congrés. L'enviat especial de The Times, Nic Fildes, assegura amb ironia que Barcelona “semblava més una convenció de joguines per a nens que una trobada seriosa de la indústria de les telecomunicacions”. Les conferències i comentaris a la premsa dels grans executius presents a la fira, com el de Twitter, Nick Costolo, també han promogut titulars als diaris del Regne Unit.

La premsa del Regne Unit obvia el debat sobre on se celebrarà l'esdeveniment en els propers anys. Amb tot, en un dels blocs de la BBC, l'editor tecnològic Rory Cellan-Jones critica la velocitat de la connexió a Internet a la ciutat: “Per cert, una cosa mai canvia a Barcelona. Ho prometo, aquesta nit he sentit forts crits fent eco arreu de la ciutat, quan els periodistes tecnològics patien per enviar el seu article i fotografies a través dels oxidats sistemes de wi-fi dels hotels o la xarxa 3-G. Els telèfons esdevenen millors, però les connexions no semblen encara tan bones”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.