Societat

serveis socials

El 35% de problemes socials a la Selva són de tipus econòmic

La crisi econòmica ha comportat un canvi de perfil dels usuaris del consorci de Benestar Social de la Selva amb les demandes de persones de classe mitjana

El consorci preveu obrir aviat una nova oficina a Lloret de Mar

El consorci de Benestar de la Selva va presentar ahir el balanç i la valoració de les actuacions que ha dut a terme l'entitat durant el 2010. Un dels trets que criden més l'atenció en contrast amb anteriors exercicis ha estat el canvi de perfil dels usuaris. I és que si la crisi econòmica es fa patent en molts àmbits, en el de les necessitats més precàries, com les que es tracten des de Benestar Social, encara més. En aquest sentit, el president del consorci, Robert Fauria, va explicar que s'ha produït un canvi significatiu en el perfil dels usuaris. Gent que fins fa poc era considerada de classe mitjana o allunyada dels riscos d'exclusió social, ara en són usuaris. Els números que van presentar ho deixen clar. Un 35 per cent de les problemàtiques detectades tenen causes econòmiques. Fauria va explicar que per motius de diners ha augmentat considerablement el nombre de consultes i peticions de persones que han exhaurit l'atur i la prestació no contributiva i que fa poc temps ni els hauria passat pel cap que acabarien necessitant l'ajut dels serveis socials. Tornant a les problemàtiques detectades, en un segon lloc, allunyat, un 16,8 per cent corresponen a problemes de salut i de drogodependència. El segueix les mancances socials, amb un 14,2 per cent; els problemes laborals, amb un 13 per cent; les discapacitacions, amb un 6,6 per cent; els maltractaments familiars, amb un 3,7 per cent; els problemes d'aprenentatge, amb un 3,5 per cent; els d'habitatge, amb un 3,2 per cent, i altres, amb un 2,9 per cent.

Actualment, el Consorci de Benestar de la Selva cobreix la totalitat d'aquest servei a tota la comarca, excepte Blanes i Lloret, que disposen de Serveis Socials municipals. En el cas de Lloret, però, sí que mantenen un conveni per a serveis específics com són els d'atenció a la dona, el transport adaptat i els ajuts a problemàtiques de la infància i l'adolescència. La intenció però, és que les dues poblacions de la Selva marítima, acabin traspassant tots els serveis socials al consorci. Per això i amb aquesta intenció, properament obriran una oficina a Lloret de Mar, en un local cedit per l'Ajuntament.

LA XIFRA

16,8
per cent dels problemes detectats a la comarca de la Selva fan referència a la salut i la drogodependència.

LA FRASE

La crisi econòmica ha fet que molta gent considerada de classe mitjana sigui usuària dels serveis socials
Robert Fauria
president del consorci de benestar social de la selva

Els dos paisatges de la Selva

Tant el president del Consorci de Benestar Social de la Selva, Robert Fauria, com el seu gerent, Sergi Carmona, van deixar clar ahir que a la comarca hi ha dues zones perfectament diferenciades una de l'altra tant a nivell econòmic, com de població, com de paisatge i territori: la Selva interior i la Selva marítima. És precisament a la zona marítima on el consorci, independent però tutelat pel Consell Comarcal, té menys competències. Només a Tossa de Mar les hi han transferit totes. A Blanes no n'hi té cap, i a Lloret només n'hi han transferit algunes d'específiques. Tot i l'èxit de resultats que va presentar l'entitat amb xifres concretes, es va fer l'autocrítica que cal fer un replantejament general de les seves funcions i actuacions en relació amb la situació actual de cada població i de cada zona, per actuar sobre la carta en cada cas determinat. És amb aquest sentit que el pas que es proposen és crear un servei unitari a tota la comarca.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.