L'ATM de Lleida estendrà als temporers de la fruita el servei d'integració tarifària en el transport públic

La informació es repartirà a través dels organismes públics i sindicats, però també directament des dels pagesos i els allotjaments de temporers. El gerent de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat, Josep Lluís Cunillera, ha explicat que la majoria d'ells desconeixen la utilitat del transport públic. Per això la campanya inclou informació sobre la gamma d'abonaments i els preus de les targetes, a més dels punts de venda i recàrrega i llocs d'informació. Els díptics estan escrits en català, castellà, romanès, àrab, francès i anglès.

Cunillera ha explicat que en aquesta primera campanya de difusió del transport públic entre els temporers «només es vol aconseguir que coneguin el servei que ja existeix», i potser en properes edicions s'analitzarà si cal crear noves parades especials. Per això l'ATM no crea cap targeta específica sinó que vol aconseguir que els treballadors temporals de la campanya de la fruita utilitzin les que ja existeixen.

La campanya incidirà especialment en les línies del Baix Segrià, que seran probablement les més utilitzades. Els sindicats han celebrat la proposta «perquè fins ara els pagesos tenen una important pèrdua de temps en anar a recollir els temporers a la ciutat o les localitats». Tot i això, els autobusos deixaran els treballadors a la parada dels pobles, i el trasllat als camps dependrà igualment dels empresaris que contractin els temporers. Unió de Pagesos, Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya, ASAJA, Unió de Ramaders i Pagesos, Comissions Obreres i la UGT s'han sumat a la campanya «perquè evitarà molts riscos laborals a la carretera».

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.