Hotelers i empresaris de la demarcació s'oposen a la prohibició de les «happy hours»

Els bars i els locals d'oci nocturn, en general, aproven la mesura perquè afavorirà la clientela de qualitat

L'Associació Hotelera Salou-Cambrils-la Pineda no veu «gens positiva» la mesura. «Considerem que cada empresa és lliure de vendre al preu que cregui, i si no es fa així es buscarà un altre sistema», reflexiona el vicepresident de l'ens, Joan Padró, que recorda que la llei es refereix a la publicitat d'aquest tipus de promocions, més que al descompte ofert en si: «Volen evitar-ne la publicitat, però no impedeixen que els hotelers facin el que vulguin a casa seva», interpreta.

Els hotelers del centre de la Costa Daurada estan preocupats per «l'efecte negatiu» que pot tenir la mesura, tenint en compte que aquests tipus de descomptes són una pràctica habitual als seus establiments, i que la prohibició ha tingut una àmplia repercussió en els mitjans de comunicació britànics, el principal mercat turístic de la zona. «Els 2x1 no queden limitats al que s'anomena ‘turisme de borratxera'», va justificar Padró.

El president de la federació d'empresaris d'hostaleria i turisme de la demarcació, Francesc Vives, va corroborar el malestar de Padró, però va remarcar que «potser prohibir és la mesura més fàcil, però així no s'avança perquè el sentit comú no te'l proporciona la prohibició». Tot reconeixent que la mesura «realment afecta poc», va enviar un missatge a la classe política per instar-la a deixar de pressionar el sector de l'oci nocturn: «La prohibició recau en un sector que ja n'acumula moltes.» Per la seva banda, els empresaris de locals d'oci nocturn de Salou accepten la nova llei amb resignació i consideren que «la gent ja es va acostumar a no fumar dins dels locals», va explicar el president de l'Associació de Bars, Restaurants i Oci de Salou (ABROS), Josep Otero. Per al portaveu de l'ens «les ofertes de 2x1 i les happy hours són molt puntuals i en hores en què els bars treballen molt poc», i per això, defensa que l'oferta de Salou continuarà sent atractiva: «La gent seguirà venint perquè el que valoren són les platges, els serveis o Port Aventura».

Al marge de la prohibició, molts responsables de locals d'oci es mostren preocupats perquè desconeixen en els límits: «Fins on és oferta normal de lliure mercat i a partir d'on l'administració podrà actuar?», reclama el secretari general de la patronal Fecasarm, Joaquim Boadas. L'aplicació de la llei es va fer efectiva la matinada passada, i segons la patronal, les sancions per als que incompleixin la llei oscil·laran dels 3.000 als 15.000 euros, però podrien arribar als 600.000. Fecasarm ha defensat que els locals puguin continuar celebrant festes promocionals de marques de begudes esperitoses perquè no es promocionaria l'ingesta d'alcohol, sinó que «són pures pràctiques comercials».

Tarragona i Reus

A Tarragona, el portaveu dels bars del port esportiu, Pep Ferrando, considera que la mesura «només persegueix recaptar diners, com en el trànsit». A més, va assegurar que aquestes mateixes ofertes «se seguiran fent, però amb una altra denominació», i va alertar que els joves continuaran bevent. Per la seva banda, la plataforma de locals d'oci del centre considera que la llei deixa molts interrogants i que prefereixen conèixer-ne l'abast exacte per valorar-la. A Reus hi ha una trentena de locals d'oci nocturn, i Josep Maria Tintorer, el president de l'Associació Reusenca de Locals d'Oci Nocturn, considera que la nova mesura «és positiva» perquè el que «no s'ha de fer és vendre moltes consumicions sinó promocionar el consum responsable». Segons Tintorer, el que cal buscar és el client fidel i la qualitat del local.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.