Una topada entre dos avions de Ryanair provoca retards generals a l'aeroport

L'incident va ser lleu i no va causar cap ferit, però les aeronaus es van haver de retirar de la pista

Aquesta està sent una setmana negra per a l'aeroport de Girona. A les cancel·lacions diàries per culpa del mal temps que fa a Europa, ahir s'hi va sumar una jornada caòtica, amb retards en la gran majoria de vols, que van arribar a ser de més de sis hores en alguns casos.

L'incident entre els dos avions va passar deu minuts després de les onze del matí, quan l'aparell que havia de sortir cap a Gran Canària es dirigia cap a la capçalera de la pista i va tocar amb l'ala esquerra la cua d'un altre avió, que s'estava a la capçalera esperant que li donessin l'ordre per enlairar-se en direcció a Torí. Per motius de seguretat els dos avions es van dirigir a la zona d'aparcament i els passatgers van desembarcar. Els dos aparells van ser apartats per tal que els enginyers de Ryanair poguessin avaluar els desperfectes i van ser retirats de la circulació.

Això va generar un efecte en cadena, perquè Ryanair basa la seva política a intentar tenir els avions volant el màxim temps possible, amb horaris molt ajustats que fan que qualsevol incidència afecti els vols posteriors. D'aquesta manera els retards van ser constants durant tot el dia, tot i que la companyia irlandesa de baix cost va enviar dos avions des d'altres bases per donar el servei que no podien fer els avions avariats. A tres quarts de cinc de la tarda els dos nous aparells van sortir de Girona cap a Torí i Gran Canària, però aquest retard, que va ser de més de dues i tres hores en general i va arribar fins a les 10 hores en alguns casos, també va repercutir en vols a Gatwick, Edimburg, Trapani, Milà, Sevilla o Memmingen. Molts dels vols d'arribada també van aterrar tard.

Indignació entre els viatgers

acn

Alguns dels viatgers van explicar ahir que, en sentir el sotrac, n'hi va haver que es van posar nerviosos. Els nervis es van mantenir durant la tarda, perquè els viatgers no tenien clar que poguessin agafar el vol previst a la mateixa tarda, i molts van presentar reclamacions pel retard, fent cua a les oficines de Lesma, la concessionària de l'atenció als viatgers. Molts estaven indignats pel retard amb què sortien els vols.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.