CiU s'emmiralla en Obama i es llança a mobilitzar els electors a través d'internet

La federació fa un discurs positiu centrat en la «il·lusió» per fer avançar el país i renova la seva imatge

Diuen els experts que en la darrera campanya electoral nord-americana internet va ser per primer cop més important que la televisió. CiU calcula que més d'un dels sis milions d'electors que estan cridats a votar en els pròxims comicis s'informen de política a través d'internet. Per això la federació ha llançat una ofensiva amb l'objectiu de concentrar i mobilitzar els catalanistes a la xarxa a través d'un nou portal: www.cativistes.cat. El web reuneix totes les eines 2.0 en què la federació ha actuat fins ara però de manera dispersa: els blocs, el videobloc d'Artur Mas, Facebook, Twitter, Flickr i You Tube. Els quadres de CDC i UDC hi prenen part activa per lligar la seva influència fins a les bases i agitar l'electorat. Després, a partir de la xarxa, el debat es vol estendre al territori i els actes de proximitat quadren el cercle.

Convertint-se en el rei de l'espai polític virtual, Obama va aconseguir posar-se a la butxaca un gruix important de l'electorat més jove i actiu. A això aspira Cativistes. Els estrategues de CiU no el presenten com un portal de partit, sinó que li han donat una pàtina de diversitat obrint-lo a tots els matisos del catalanisme. La metàfora d'aquesta voluntat és un dels dos espots que la federació va presentar ahir al cinema barceloní Cinesa Diagonal i que difondrà en sales de tot Catalunya. L'anunci mostra com dos bàndols de catalanistes de tota mena, que llueixen senyeres, creus de Sant Jordi i estelades, estan a punt d'enfrontar-se al pur estil de Braveheart, però, quan es troben a tocar, s'abracen. I un lema final: «Començar il·lusiona.»

Contra la desafecció

Precisament aquest és l'eslògan amb què CiU obre la primera campanya en la cursa cap a les eleccions. La federació recorre a l'esperança per afrontar els temps de crisi i desafecció creixent respecte a la política. Una estratègia discursiva que també recorda el missatge positiu, net i il·lusionador que va llançar Obama. CiU reformula el «Yes, we can» apel·lant a la il·lusió per al canvi i abandonant el to crític de la campanya que va fer en les eleccions anteriors, amb la cinta Confidencial.cat com a colofó. L'aposta de la federació l'allunya de la Catalunya en blanc i negre, abocada a un context econòmic incert, que presenta el PSC en el seu últim vídeo. L'altre anunci que es projectarà als cinemes recull aquest esperit il·lusionador amb un llenguatge poc comú en els audiovisuals polítics catalans. Intenta apropar als ciutadans l'esperança pel canvi amb el relat de dos joves que s'enamoren a la feina, en una oficina. Només una idea, ni una proposta.

CiU ha injectat 90.000 euros per donar vida a aquesta campanya, que tan sols és el pròleg de la precampanya –que la federació preveu engegar entre l'abril i el maig– i la campanya. Des d'ahir i fins aleshores, la federació llueix nova imatge. Estrena un nou logo que transforma les sigles en un rostre somrient i convida els ciutadans a jugar-hi en un concurs a internet. CiU també ha renovat la seva cançó. Passa de l'adaptació d'un clàssic a la d'un superèxit enganxós: del Forever and ever al Put your records on, de Corinne Bailey.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.