Falcó obre el debat electoral a Badalona i aposta per la gestió privada del port

Assumeix que la B-500 sigui de peatge i proposa que l'Illa Central sigui seu d'alguna multinacional

Diu que no es tracta d'un programa electoral i que només és «un conjunt de reflexions amanides amb alguna proposta concreta». A ningú se li escapa, però, que el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Badalona –que forma govern amb el PSC i ERC– ha obert el debat electoral quan encara falta més d'un any per als comicis municipals. Ho ha fet amb un document –el contingut del qual espera difondre en persona, en paper i per la xarxa perquè els badalonins hi puguin fer aportacions– en què s'entreveuen les bases del model de ciutat que CiU proposarà en aquella cita amb les urnes, i que posa sobre la taula diverses propostes.

Gestió privada del port.

En la línia de fer que l'Ajuntament gestioni el seu patrimoni «mirant de treure'n rendiment», Falcó planteja si no seria encertat cedir la gestió del port a la iniciativa privada, mantenint-ne la titularitat, perquè sigui aquesta societat la que l'exploti. Els beneficis d'aquesta cessió de la concessió a un tercer, «amb canal inclòs», es destinarien majoritàriament, segons Falcó, a accions que «dinamitzin l'economia» de la ciutat. Altres edificis del patrimoni municipal, com ara la Torre Codina, podrien seguir el mateix camí amb idèntic objectiu.

B-500 ara, encara que sigui de peatge.

En l'àmbit de l'encaix territorial i de les infraestructures, Falcó conclou que Badalona «necessita la B-500», i hi afegeix que la ciutat no pot tenir aquest projecte aturat durant més temps. «En conseqüència –continua–, cal que el govern de la Generalitat, sigui del color que sigui, l'impulsi», encara que sigui amb el model de pagament que el tripartit permetria. Unes manifestacions que, ara, deixen ERC i el PP com a únics partits que rebutgen de ple una via de peatge. D'altra banda, Falcó defensa que el tramvia serveixi, venint des de Glòries, per connectar els barris de Montigalà, Bufalà, Morera i Pomar.

El BCIN, per als empresaris.

Falcó situa l'impuls del dinamisme econòmic com una de les principals qüestions estratègiques que la ciutat «ha d'afrontar amb urgència». Així, llança la proposta d'acabar l'edifici del BCIN i fer que sigui gestionat per l'empresariat badaloní. A més, proposa transformar l'Institut Municipal de Promoció de l'Ocupació (IMPO) en un «institut municipal de finances i empresa» que doni suport als emprenedors. «De poc serveix que formem persones i les reciclem si després no hi ha empreses on treballin de forma estable», afirma.

Valor afegit a l'Illa Central.

El dirigent de CiU espera i creu que l'Illa Central acabarà dient-se plaça Pompeu Fabra, una denominació localista que contrastaria amb «l'ampla visió, que transcendeixi la mateixa ciutat», que per ell mereixen els 30.000 m² de sostre estratègic de l'espai. «Si pogués triar, la meva proposta seria que hi vingués una empresa multinacional que triés aquest lloc per a la seva seu al sud d'Europa», afirma.

Capitalitat territorial.

Finalment, Falcó defensa que una manera de marcar la diferència és «exercir la capitalitat territorial». «Som la capital natural del Maresme sud i del Barcelonès Nord i ens ho hem de creure», va dir.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.