Política

Zapatero traspassa el servei de regionals en plena campanya electoral

L'acord ja s'ha materialitzat però la Generalitat no l'exercirà fins al gener del 2011

A diferència del traspàs de rodalies, la negociació s'ha fet en temps rècord

Trens lents, per la via ràpida. L'Estat va transferir ahir el servei de regionals que circulen per Catalunya en una reunió de la Comissió Mixta de Traspassos que es va celebrar a la seu del Ministeri de Polítiques Autonòmiques, que dirigeix Manuel Chaves. A l'equador de la campanya electoral, el vicepresident tercer del govern espanyol i el conseller d'Interior i Relacions Institucionals, Joan Saura, van materialitzar l'acord de traspàs, que entrarà en vigor l'1 de gener del 2011.

La negociació de la competència que estableix l'Estatut s'ha dut a terme en un temps rècord, tenint en compte que fa uns mesos des de l'executiu espanyol no eren gens optimistes. De fet, es preveia que podria durar fins a dos anys, tenint en compte el precedent de la discussió per traspassar rodalies, que es va assumir al gener d'aquest any.

A banda del conseller Saura, a la firma de traspàs van assistir representants dels diferents grups del Parlament. Algun diputat, en to irònic, assenyalava que s'havia assumit un servei, com en el cas de rodalies, “sense vies, sense estacions...; en resum, sense infraestructures”. Tampoc no inclou el servei Avant.

Dilluns passat, des de la conselleria d'Interior s'havia anunciat la celebració de la reunió per a l'endemà, però des de la vicepresidència del govern espanyol s'afirmava que la convocatòria havia estat ajornada, sense data i que, en tot cas, el contingut inicial no tenia res a veure amb el traspàs de regionals.

Unes quantes hores més tard, s'ho repensaven i convocaven la Comissió Mixta de Traspassos per ahir, malgrat que anteriorment s'havia suggerit que no hi hauria trobada bilateral fins que no passés el 28-N, atès que el compromís de traspàs ja s'havia posat sobre paper en una reunió entre el president José Montilla i el ministre de Foment, José Blanco.

LES XIFRES

735
trajectes realitza
cada setmana aquest servei amb un volum d'usuaris d'onze milions a l'any.
14,8
milions d'euros
és el dèficit que es preveu que generarà el servei el 2011 i que assumirà l'executiu espanyol.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.