Política

JORDI OROBITG

CANDIDAT D'ERC A L'ALCALDIA DE LLORET DE MAR

“La gent no vol aquesta política d'aparador”

Reivindica que cal transformar el model de gestió i apostar més per les persones que no per les grans infraestructures

Posa èmfasi en l'austeritat i l'optimització dels serveis

GANES
Jordi Orobitg (Barcelona, 1966) és un apassionat del mar, “sobretot d'anar a pescar”, i la muntanya. Li agrada molt l'esport de muntanya i sempre pot intenta anar a córrer. Des de l'any 80 que viu a Lloret, és advocat, està casat i té dos fills.

Per què ha decidit presentar-se?

Perquè hi ha moltes coses que com s'estan gestionant a Lloret no m'agraden i crec que cal un canvi. I arriba un moment a la teva vida que si vols donar la teva opinió públicament has de fer el pas a la política. Probablement, a àmbit professional o personal no m'és bo, perquè és així, però entenc que arriba un moment que has de prescindir dels teus egoismes i pensar en allò públic, que és el que he fet.

I què no li agrada de Lloret?

Que s'està gestionant de manera excloent: sembla que hi hagi ciutadans de primera i de segona. Només s'arbitren polítiques en benefici de certs col·lectius i del que és l'essència de Lloret, les persones i el que entenem que ha de ser el poble, se n'està prescindint per fer un aparador, una botiga de luxe, per entendre'ns.

Què vol prioritzar?

Volem fer un canvi al municipi, deixar de prioritzar els grans equipament i resoldre més el dia a dia de les persones. La inversió en les dues darreres legislatures ha estat superior a 400 milions d'euros i no pot ser que els carrers principals de Lloret facin pena.

Quin és el seu eslògan?

Perquè tots som Lloret, en relació al fet que no només són uns quants sinó que som tots. Hem de tenir presents totes les sensibilitats i governar per tots, que és el que no s'està fent. Cada vegada es veuen més persones remenant els contenidors i els carrers més deixats.

Què li ha transmès la gent?

Lamento dir-ho, però crec que tenim un dèficit democràtic molt important i no volen aquesta política d'aparador.

Com afecta la crisi en l'àmbit municipal?

A Lloret sembla que no li afecti, ho diré així de clar, ja que les polítiques que s'apliquen són de bombo i plateret.

Temps d'estrènyer el cinturó.

Promovem una política d'austeritat molt gran i no la que afecta les persones sinó el funcionament dels serveis. Serveis més optimitzats i més qualitat.

Ara tenen un dels 21 regidors. Quants en voldria obtenir?

Onze! [somriu].

I quants n'intueix?

No intueixo res, la veritat. Sincerament, no sé on estem.

El que més li agrada de Lloret? I el que més s'ha de millorar?

Les seves platges. I el que cal millorar sens dubte és el dia a dia, el servei per a les persones.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.