JORDI PORTA

ALCALDE DE MASSANES

«Hem de mirar de treure el màxim profit del polígon industrial»

Assegura que d'aquí dos anys s'hi tornarà a presentar, destaca la feina feta en l'arranjament de camins i reconeix que el tancament d'empreses ha afectat l'economia de l'Ajuntament

Jordi Porta (CiU) és l'alcalde de Massanes des del 2007, gràcies a un pacte de govern amb el PSC.

–Faci un balanç d'aquesta primera meitat de mandat?
–«Governem CiU i el PSC, i entre els dos grups sumem cinc regidors. Es va intentar fer la màxima unió possible, però hi ha dos regidors a l'oposició –un d'ICV i l'altre d'Independents per Massanes–. De seguida es va veure que un d'ells es decantava per no entrar a governar, i l'altre té una conducta, un tarannà i una manera de fer política al municipi que per nosaltres no era gaire vàlida. Jo estic content d'aquests dos anys que portem.»
–Què s'ha tirat endavant, aquests dos anys?
–«Hem treballat el tema de l'arranjament dels camins, la qual cosa representa una despesa molt gran per a un municipi de 710 habitants i amb una gran extensió de terreny. Una de les prioritats que teníem era treballar per intentar reduir aquesta despesa. Vam fer una primera fase d'arranjament de camins, amb una distància de 1.592 metres de llargada per 4,5 d'amplada. Vam condicionar el terreny i l'asfaltat, les cunetes, la senyalització i vam pintar el traçat. Això era del PUOSC 2003-2007 i aquest any ja tenim pensat fer-ne una segona fase, que consta de 2.500 metres de llargada. Es va demanar per al PUOSC 2008-2012. També s'ha fet aquest any l'arranjament del clavegueram del carrer Joan Maragall, per al qual també hi ha una subvenció del PUOSC. També farem el 2010 l'enllumenat de Collformic. En l'última fase del PUOSC també tenim l'arranjament del local social, en el qual ja hi treballem i el consell comarcal en redacta el projecte. El 2011 tindrem tot el local nou. Les depuradores del nucli urbà i de Riu Clar, subvencionades per l'ACA i que estan a punt de posar-se en marxa. Tot ve subvencionat al 100%, fins i tot el manteniment.»
–Com nota l'Ajuntament la crisi econòmica?
–«La notem molt perquè tenim un polígon industrial on hi ha gent que ara no s'atreveix a tirar endavant algunes coses que tenia pensat fer als terrenys que hi van comprar. Tenim el polígon força bloquejat, però hi estem treballant. Hem de mirar de treure el màxim profit del polígon industrial. La major part d'ingressos ens ha vingut d'allà. Ens va tancar Tybor, que era una empresa important i ens donava uns forts ingressos anuals, que ara no tenim. Abanderado, si fa no fa el mateix: també ens va plegar. Ara tenim uns quants projectes damunt la taula d'algun inversor que té interès a venir al polígon a fer diverses activitats i hi treballem fort perquè això es pugui desenvolupar d'aquí poc i per arreglar els papers i la documentació necessària per poder-ho tirar endavant. Aviam si això dóna una mica d'ales per desencallar el polígon industrial. Pensem dedicar-hi tots els esforços que calguin per tirar-ho endavant.»
–Com funcionen les relacions entre els dos equips de govern?
–«Hem tingut alts i baixos, perquè a vegades un veu les coses d'una manera i un altre les veu d'una altra. Sempre es pot millorar. Però també hem de pensar que quan vam començar a governar tots érem pràcticament novells. Jo havia estat 4 anys a l'antic consistori i algun altre regidor també, però els altres començaven de zero. Fins que no s'adapten i veuen el funcionament de l'Ajuntament ha de passar un temps.»
–Les deficiències pel que fa a l'estació de tren és un tema pendent...
–«Hem tingut diverses converses amb Política Territorial de Girona perquè ens potenciïn l'estació, i ja que milloren els accessos de la banda de Maçanet també tinguin en compte Massanes, per tal que hi hagi uns bons accessos i estigui ben enllaçat. Que la gent pugui anar com Déu mana a l'estació i potenciar-la; que la millorin i l'actualitzin, atès que l'estació es troba en una situació prou important, ja que enllaça l'interior amb la costa. És una estació important i la Generalitat també hi hauria de fer alguna cosa.»
–El TAV, però, hi ha aportat cap benefici?
–«Hem aconseguit que Ferrovial i Sacyr ens arrangin uns quants camins i també la carretera que uneix la GI-555 amb Cambrerol, i el tram d'aquesta carretera al pas per la urbanització de Sant Roc.
–Com està el projecte que incloïa un prostíbul?
–«De moment està aturat. Però això no vol dir que sigui una activitat que no es pugui dur a terme, ja que és legalitzable. Ja veurem com es fa, si es fa, i de quina manera.»
–Quins són els reptes de futur del poble?
–«Hem de potenciar el polígon industrial de mica en mica –ja que fer-ho no és fàcil–, i mirar de créixer amb molta mesura. Ara mateix redactem un nou pla general, en el qual tothom podrà dir on ha d'anar Massanes.»
–Es tornarà a presentar a les pròximes eleccions?
–«Sí, perquè crec que és un repte i quan hi ets veus que necessites quatre anys més per poder continuar la tasca que fins ara has fet. Amb un mandat, no n'hi ha prou.»
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a