Iberia anuncia pèrdues l'endemà d'aprovar la fusió amb BA

Iberia va informar ahir que en els primers nou mesos va perdre 181,9 milions d'euros, respecte dels 51,1 milions guanyats un any abans, si bé va destacar que la fusió amb British Airways (BA) la mantindrà «en la primera divisió» del sector, reduint costos i aprofitant les sinergies. Segons els analistes, els resultats s'emmarquen en un dur moment per a les companyies aèries, que veuen com decau la demanda, i han estat una mica pitjors de l'esperat pel mercat, si bé van valorar l'aposta de l'empresa per la retallada de despeses i el projecte de fusió amb BA.

Els ingressos d'explotació van disminuir un 19,1% i van suposar 3.333 milions d'euros en els primers nou mesos a causa de la caiguda del tràfic aeri, més notòria en el segment de passatgers de negocis. El coeficient d'ocupació va arribar al 80%, amb un descens de gairebé un punt respecte al mateix període de l'any anterior, sobretot en el sector intercontinental. El president d'Iberia, Antonio Vázquez, es va mostrar «convençut» que la companyia no haurà d'usar el seu veto a la fusió amb BA, si aquesta no resol satisfactòriament el dèficit dels seus fons de pensions de més de 3.000 milions d'euros. Per la seva part, el PP assegura que la futura fusió entre Iberia i BA té «elements que són bons i esperançadors», però demana «mantenir l'ocupació i preservar la vinculació» de la companyia amb l'Estat espanyol.

La Comissió Europea (CE) va alertar que continuarà endavant, malgrat el projecte de fusió, amb la investigació a aquestes dues companyies per haver pactat, suposadament, rutes transatlàntiques. «No està clar en aquest moment com pot afectar la fusió proposada a aquesta cooperació, però fins que no escoltem alguna cosa en sentit contrari, el cas continuarà», va dir el portaveu comunitari de Competència, Jonathan Todd.

Després de la pujada d'abans-d'ahir per la previsió de la fusió, Iberia es va desinflar ahir i va liderar les pèrdues amb una baixada del 3,15%.

Crítiques de Ryanair

«La fusió entre BA i Iberia és com dos borratxos tractant de mantenir-se drets, ja que han registrat pèrdues, afronten problemes amb els treballadors i cobren tarifes altes i recàrrecs per combustible mentre que els seus passatgers prefereixen volar gaudint de les tarifes baixes de Ryanair», va destacar Stephen McNamara. Segons Ryanair, la fusió «és l'última d'una llarga llista de companyies aèries europees de tarifes altes, motivades pel fet que no poden competir amb les tarifes baixes i sense recàrrecs per combustible de Ryanair».

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.