L'OCU vol una aplicació immediata de la sentència de la UE sobre retards aeris

L'Organització de Consumidors d'Espanya (OCU) va demanar ahir la immediata aplicació de la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (UE), que afecta els passatgers que hagin patit un retard en els seus vols superior a tres hores i puguin tenir una indemnització igual a la dels casos de cancel·lació. A través d'un comunicat, l'OCU ha aplaudit la sentència del tribunal europeu, que preveu indemnitzacions de 300 a 600 euros, però ha considerat «absolutament necessari» que la mateixa «s'apliqui com més aviat millor per als usuaris afectats».

Per això, l'OCU es va dirigir a les autoritats espanyoles competents en la matèria perquè prenguin les mesures adequades per garantir que les companyies aèries indemnitzin de manera adequada els passatgers que a partir d'ara suportin retards de més de tres hores.

L'OCU ha recomanat als usuaris que, si les companyies aèries no apliquen de manera automàtica la sentència, reclamin per escrit a la companyia en el mateix aeroport i, si la seva reclamació no és atesa, la reiterin al·legant aquesta sentència.

«Han hagut de passar més de cinc anys des que es va dictar el reglament europeu perquè es reconegui el que era un fet indubtable», ja que els passatgers que pateixen un gran retard han de ser indemnitzats de manera estandarditzada i immediata, s'ha manifestat des de l'OCU.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.