CLAES AKERBLOM

DIRECTOR DE L'AGÈNCIA DE PROMOCIÓ TURISME DE SITGES

«El 2010 farem el I Gay Pride de Sitges, i tindrà un gran impacte econòmic»

Una trobada dedicada als homosexuals dins del programa «Vila de festivals» serà un dels esdeveniments que atraurà turistes l'estiu vinent, segons Akerblom; el municipi també serà el marc de quatre congressos «importants» el 2010

Claes Akerblom va assumir la direcció de l'Agència de Promoció Turisme de Sitges a finals d'aquest estiu. La millora de l'atenció als turistes amb noves instal·lacions, i una major promoció del municipi centrada en l'àmbit més proper són dos dels projectes a curt termini del nou director.

–Quins són els objectius que s'ha marcat com a responsable de l'agència?
–«Vendre més i vendre millor, potenciant la marca Sitges. La millor publicitat que puc tenir és tenir un client satisfet, així que s'ha de cuidar molt el turista, tant a nivell de municipi, en àmbits com la neteja o la seguretat, com els restaurants, que tinguin un nivell, que s'aporti valor a la destinació.»
–L'agència disposarà d'una nova oficina turística a la plaça Eduard Maristany, al desembre, i preveu obrir-ne una de nova a Can Milà. Quines millores suposaran aquestes instal·lacions?
–«Canviarà molt, com a mínim el format, i serà molt més complet del que hi ara. L'oficina que tenim està molt desfasada pel que fa a instal·lacions. A Can Milà començarem l'obra ara, i esperem que a l'estiu estigui acabada. També obrirem un portal nou, i posarem tòtems publicitaris perquè la gent pugui obtenir la informació que necessita i imprimir mapes.»
–A Sitges, els resultats d'ocupació hotelera han estat millors aquest estiu que el del 2008. Com interpreta aquestes dades en plena crisi?
–«Per una banda, tenim una gran afluència de l'àrea metropolitana, és una gran zona de captació per a Sitges i amb la crisi la gent no té diners per anar a destinacions tan llunyanes. També es va realitzar una campanya de publicitat, Avui fa un dia Sitges. Aquests dos factors han propiciat que hàgim tingut millors resultats que altres destinacions. A l'agost un 90%; al juliol, 85%, les dues xifres són per sobre del 2008. I Catalunya ha tingut una mitjana d'ocupació hotelera del 75%.»
–L'actual situació econòmica està variant la promoció que l'agència fa de Sitges?
–«Econòmicament pot ser que tinguem menys recursos. Si no tenim recursos per buscar un client asiàtic busquem un client més proper. Ja tenim molt localitzada la clientela de Barcelona, i la publicitat l'enfoquem a aquest segment. No hem de deixar de banda sobretot el client estatal. Sí que hi ha una bona ràtio d'influència, francesa, anglesa, alemanya, italiana, són mercats que treballarem amb els recursos que tenim.»
–Quin és el perfil del turista que rep Sitges?
–«És un turista individual, que no ve amb un paquet organitzat ni amb operador turístic, i que arriba en tren o en cotxe. Tenim un turisme bàsicament familiar, un turisme gastronòmic, també hi ha moltes persones que vénen motivades per festivals...»
–En quin estat de salut està el turisme de convencions de Sitges en temps de crisi?
–«Aquest any amb la situació econòmica que tenim és el sector més afectat, però tot i així tenim quatre congressos importants pel 2010, que ja és una bona notícia.»
–Quina importància té el turisme gai dins del conjunt de visitants del municipi?
–«Nosaltres no fem una promoció específica a aquest segment. Tothom, benvingut sigui. Tot sigui dit, el 2010 farem el primer Gay Pride a Sitges, dins de la Vila de festivals; serà una trobada d'homosexuals del 5 a l'11 de juliol, uns dies d'art, ball i festa, en què el carrer Dos de Maig estarà molt involucrat. Encara no s'ha obert la inscripció i ja tenim 20 rues confirmades. Vindrà molta gent i l'impacte econòmic serà molt important.»

Experiència al sector públic i al privat

D'origen suec, i llicenciat en econòmiques i administració d'empreses, Akerblom fa 20 anys que és a Catalunya; entre els càrrecs que ha ocupat hi ha la direcció de Gestió Estratègica Internacional de Turisme de Catalunya, tot i que també ha treballat al sector privat. A l'agència, Akerblom substitueix Montserrat Arnau, que va deixar el càrrec després que l'oposició municipal denunciés que incomplia els requisits formatius que exigeix l'organisme. «És una mica trist que passi això, tothom estava molt content amb la seva gestió, simplement no complia un requisit formal», diu Akerblom.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a