Les agències de viatges critiquen l'ACC perquè no actua contra Ryanair

La Unió Catalana d'Agències de Viatges Emissores (Ucave) va lamentar ahir les crítiques de l'Agència Catalana de Consum (ACC) cap a les agències per la utilització de clàusules abusives, en considerar que aquestes acusacions «danyen la imatge del sector», malgrat reconèixer que en el seu estudi «només s'han investigat 9 agències davant les 19 companyies aèries». Segons un estudi publicat recentment pel director de l'ACC, Jordi Anguera, el 95% dels webs relacionats amb serveis turístics contenen clàusules abusives per als consumidors, encara que, en el cas de les companyies aèries, els portals de viatges i les agències, aquestes infraccions arriben al 100%. En l'estudi s'han investigat, a més, les firmes de lloguer de vehicles, hotels, companyies de transports marítim i companyies aèries.

En un comunicat, Ucave es pregunta com és possible que la Generalitat hagi garantit 14 milions d'euros pel període 2009-2011 en concepte de promoció turística de les destinacions Girona-Costa Brava i Reus-Costa Daurada, i al mateix temps l'ACC no hagi advertit de les pràctiques de la companyia. «A més de l'alarmant acumulació de denúncies davant l'ACC, recentment s'ha conegut que s'ha disparat el nombre d'agressions físiques i verbals als treballadors de Ryanair a Girona, ja que són els seus treballadors els qui donen la cara pels suposats abusos que comet la companyia amb els usuaris», diu.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.