Seat acomiadarà 330 directius però en contractarà 150 més al llarg de l'any

El grup va aprovar ahir un pla per renovar part del seu personal indirecte, format per 5.750 persones

L'objectiu del pla de reducció de directius i personal intermedi és «guanyar eficiència», segons va justificar ahir l'empresa en un comunicat. De fet, el president de l'automobilística ja havia dit en més d'una intervenció pública que calia que entrés «saba nova» dins la companyia. La renovació, diu Seat, afecta en la mateixa proporció «tant el col·lectiu de treballadors subjectes al conveni de Seat com a directius i comandaments intermedis, les condicions laborals dels quals estan al marge de la negociació col·lectiva». Es tracta d'una plantilla de 5.750 persones en tot el grup (Seat SA, el centre tècnic, Seat Sport, Gearbox i Seat Motor España), de la qual en els pròxims dies es reduirà unes 300 persones «en funció del seu rendiment». Amb tot, el grup diu que contractarà «més de 150 nous treballadors al llarg de tot el 2010».

El pla el va aprovar ahir el comitè executiu de Seat i es va posar en coneixement de tota la plantilla i és previst que les baixes es portin a terme a través de prejubilacions a partir dels 60 anys i, en el cas dels més joves, a través de l'extinció individual dels contractes.

La retallada no afectarà el personal directe, 7.500 treballadors que participen en el procés de producció, ja que, segons explica el grup, «la companyia espera que l'èxit comercial dels seus models (Ibiza, León i Exeo) juntament amb la recuperació de les matriculacions en els principals mercats europeus facin augmentar les càrregues de treball a la planta de Martorell, així com la pròxima fabricació de l'Audi Q3».

Seat ja té identificades algunes de les persones que s'incorporaran a la companyia, segons explicava ahir l'agència Efe, i que han de tenir un perfil enfocat a les tècniques de mercat. «Estem construint un equip amb esperit guanyador i necessitem treballadors compromesos al màxim», segons Muir.

La premsa tria l'«estratègia de la por» en l'adjudicació del Q3

Un informe de Media.cat i l'Observatori de la Cobertura de Conflictes de la UAB que analitza el tractament de la premsa catalana i estatal sobre l'adjudicació de l'Audi Q3 a la planta de Seat a Martorell constata que els mitjans de comunicació van prioritzar l'«estratègia de la por» i els arguments i discurs de l'empresa i van minoritzar els plantejaments sindicals contraris a les retallades laborals. El treball, que es va presentar ahir públicament, considera que l'argumentari de la UGT –sindicat que té la presidència del comitè d'empresa i que va presentar un «pla intermedi» entre les demandes de l'empresa i les dels sindicats dissidents– ocupa un espai més gran i més destacat, que no pas el de les altres organitzacions.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.