Les perruqueries catalanes demanen als clients que portin la música de casa seva

Protesten pel cànon que la SGAE els vol cobrar per posar la ràdio pels clients

Al cartell, que ja es pot veure a establiments de Barcelona, Lleida o Sabadell, hi ha una jove amb uns discos de vinil i es convida els clients a portar la música original de casa seva. El vicepresident de la Federació Catalana de Perruqueries i Bellesa (Fedcat), José Maria Figueras, va explicar ahir que els cartells van començar a distribuir-se entre els 2.500 establiments que pertanyen a aquesta organització poc abans de les passades festes de Nadal i que ja són «centenars» els que s'han adherit a la campanya. «Està tenint molt bona acollida. Els clients se solidaritzen, els fa gràcia el cartell i s'emporten el seu mp3 amb música», va assenyalar Figueras, que subratlla que, a més de protestar pel cànon, aquesta mesura evita als establiments haver de pagar l'impost, ja que no es posa música de la ràdio.

La SGAE ha introduït un cànon per tenir connectada la ràdio per a l'entreteniment de clients i empleats que pretén protegir els drets dels autors de les cançons que s'escolten i exigeix pagar sis euros mensuals als salons petits, de menys de 50 metres quadrats, i dotze euros fins als de 100 metres quadrats.

Figueras assegura que «la situació és al·lucinant»: «Les perruqueries no viuen de la música, simplement intenten garantir als seus salons un ambient tan hospitalari com si els nostres clients fossin convidats a les nostres pròpies llars.»

El portaveu de la Fedcat es pregunta si els perruquers podrien, al seu torn, plantejar-se la possibilitat de cobrar als seus clients que apareguin en actes públics i fer-los pagar un cànon per l'ús públic dels seus pentinats. La Fedcat considera el cànon de la SGAE «injust» i acusa aquest organisme de moure's només per interessos «recaptadors». La Federació Catalana de Perruqueries i Bellesa, creada el 1997, agrupa empresaris de perruqueria i estètica de tot Catalunya.

Casaments i «ferias»

Els conflictes de la SGAE per intentar cobrar per posar música en actes públics ja han tingut diversos escenaris. La darrera polèmica ha aparegut en els casaments, on la SGAE fins i tot ha arribat a enviar detectius privats per demostrar que en la boda s'havia posat música comercial. Però l'activitat recaptadora no s'ha aturat aquí, ja que també a la Feria de Abril andalusa i en la Setmana Santa han imposat el cobrament d'un cànon. També ho ha fet en festes patronals i camps de futbol.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.