Telefónica i «la Caixa» experimenten a Sitges una nova tecnologia que permet comprar a través del mòbil

1.500 ciutadans i 500 establiments participaran en un projecte pilot al maig

Tenir un compte a «la Caixa» i utilitzar el servei de mòbil de Movistar són els dos requisits per poder participar en el projecte pilot, denominat Mobile Shopping. Sitges 2010. Durant sis mesos, el municipi del Garraf utilitzarà un sistema innovador que permet pagar a través de telèfons mòbils dotats de tecnologia NFC (Near Field Communication). Després que el comerciant hagi introduït l'import de la compra, el client només ha d'apropar el mòbil a un datàfon instal·lat a la botiga; llavors, uns indicadors assenyalaran que la lectura ha estat correcta i el visor del terminal de l'establiment reflectirà que l'operació ha estat acceptada; el client podrà sol·licitar una còpia de l'operació si ho desitja.

El sistema permet que la targeta SIM del mòbil descarregui la informació de la targeta de crèdit del client, amb una tecnologia semblant al Bluetooth; a través de l'aplicació d'una cartera virtual Movistar, l'usuari pot gestionar totes les seves targetes al mòbil i seleccionar-ne una per comprar. L'operació és «àgil, ràpida i segura», segons el director general de Telefónica Catalunya, Kim Faura. El projecte pilot suposa la primera experiència en compra a través del mòbil a l'Estat espanyol, i és també el primer que es porta a terme a escala europea en un escenari real i amb un volum de participants tan alt. Els sitgetans que posin a prova el sistema rebran gratuïtament un mòbil NFC de Samsung.

Quan Telefónica i «la Caixa» difonguin la nova tecnologia, el 2011, segons van dir els representants de totes dues empreses, el pagament amb el mòbil no tindrà cap tipus de comissió carregada a l'usuari. Telefónica calcula que el 2012, un 20% dels mòbils ja incorporaran la tecnologia NFC.

Sis mesos de prova

Barcelona s'ha interessat per estrenar també el nou sistema de compres a través del mòbil, però la necessitat de controlar de prop el funcionament de la prova ha fet optar les empreses per un municipi més petit. Sitges és «un símbol d'innovació i progrés, de qualitat turística», i «reuneix els requisits d'atracció comarcal i projecció internacional» per experimentar la nova tecnologia, segons el director general adjunt executiu de «la Caixa», Antoni Massanell. Per l'alcalde de Sitges, Jordi Baijet, la prova pilot suposa «un repte» en el qual «els ciutadans de Sitges tenen una gran oportunitat de ser referents». El projecte es posarà a prova durant sis mesos, i no es desmantellarà un cop hagi acabat. Telefónica i «la Caixa» es posaran en contacte amb els clients del municipi perquè participin en el projecte, i ja s'estan fent trobades amb els comerciants i restauradors perquè s'afegeixin a la iniciativa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.