El Patronat de Turisme incorpora al seu portal d'internet una central de reserves amb 413 hotels gironins

Es preveu que el primer any generarà un volum de negoci d'1,1 milions d'euros

La central de reserves fa una setmana que està en funcionament i, sense fer promoció, ja s'han reservat 34 habitacions, principalment en hotels de l'interior i el Pirineu. Segons el president de la Diputació, Enric Vilert, la iniciativa té un doble objectiu: «Arribar al consumidor final, oferint-li un servei que facilita i millora les prestacions del portal, i posar a l'abast dels empresaris una nova via de comercialització dels productes.»

L'estiu passat, el Patronat va assumir directament la gestió del portal i la primera acció que s'ha dut a terme ha estat aquesta central de reserves. Després d'analitzar diverses possibilitats, es va decidir afiliar-se a booking.com, empresa europea líder en reserves hoteleres. Així, els 413 establiments gironins (dels 831 que hi ha a la demarcació) que ja estaven adherits a booking.com ara també apareixen en la central del Patronat i, segons va explicar la directora de la institució, Dolors Batallé, ara s'iniciarà una campanya informativa perquè més empresaris hotelers s'hi afegeixin.

El Patronat ha fet un càlcul del volum de negoci que pot generar la central i ho ha xifrat en 1,1 milions d'euros. «L'any passat el portal va tenir 1,2 milions de visites i, fent una aproximació a la baixa, si un 0,3% contracta reserves podem arribar a les 3.600 en un any», va explicar Vilert. La central de reserves hoteleres és només la punta de l'iceberg. Aviat arribaran la central d'apartaments turístics, la de turisme rural i la d'activitats.

LA XIFRA

15.355
admiradors a Facebook.
El Patronat ha iniciat el que anomena Accions 2.0, bàsicament a les xarxes socials d'internet. A Facebook, el grup Costa Brava-Pirineu de Girona té 15.355 admiradors. D'aquests, el 61% són dones i la franja d'edat més participativa està entre els 25 i 34. A Twitter s'hi va començar a actuar el 3 de setembre i ja se superen els 160 admiradors. A través de Flickr es comparteix material fotogràfic per revalorar paisatges i patrimoni cultural. S'han aconseguit 235 contactes i els usuaris hi han penjat unes 1.500 fotografies. Finalment, a través de Youtube s'han pujat deu vídeos i s'han comptabilitzat unes 1.500 reproduccions.

Pantalles tàctils a l'aeroport

La central de reserves no tan sols serà accessible a través de l'ordinador, sinó també per unes pantalles tàctils que s'instal·laran a l'aeroport de Girona. Estaran ubicades al costat de l'oficina de turisme (acabada d'estrenar) i, a part d'informació de la Costa Brava i el Pirineu, permetran fer reserves en línia. Segons Dolors Batallé «és important posar a l'abast del turista que aterra a la demarcació totes les eines necessàries». Amb les pantalles tàctils s'oferirà un servei 24 hores, encara que l'oficina de turisme no estigui oberta.

1,2 milions de visites al portal

El portal del Patronat de Turisme va registrar el passat 2009 més d'1,2 milions de visites, que representen un increment del 8,3% respecte a l'any anterior. Els usuaris van veure més de 7,3 milions de pàgines. Principalment, les visites provenen de l'Estat (666.633, un 20% més que el 2008), seguit de França i Alemanya, que també van registrar un augment del 9 i el 35%, respectivament. Itàlia, Bèlgica, els Estats Units, Holanda, Suïssa i Irlanda completen el rànquing dels deu països des d'on s'han rebut més visites.

Una central per a cada sector

Quan es van estudiar les diverses propostes per fer una central de reserves, els criteris de selecció es van compartir amb representants de diversos àmbits del sector turístic. I es va arribar a la conclusió que cadascun necessitava un model de central de reserves diferent. Ara s'ha engegat la dels hotels, però ja s'ha contractat l'empresa per posar en marxa la d'apartaments turístics. També es treballa per fer la de càmpings i la d'activitats lúdiques. «L'objectiu és que al final es puguin contractar paquets turístics», diu Batallé.

Promoció amb valors propis

El cap de màrqueting del Patronat, Jaume Marín, va defensar la promoció a través de les xarxes socials. I és que els usuaris passen gran part del temps a internet a Facebook, Twitter, Flickr, etc. Per Marín, encara que no es vulgui ser-hi present hi ets indirectament, perquè d'altres en parlen. Però en aquests casos no hi pots incorporar els teus valors propis. I va posar com a exemple el programa de televisió Gran hermano, en què dues concursants van discutir sobre si és millor Cadaqués o Calella de Palafrugell com a destinació turística.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.