SALVADOR ANTON DIRECTOR DE L'ESCOLA DE TURISME DE LA URV

DIRECTOR DE L'ESCOLA DE TURISME DE LA URV

«El turista es desplaça a una destinació, no a un municipi»

Cambrils, Vila-seca La Pineda, Salou i Reus estan valorant la possibilitat de desenvolupar un pla de competitivitat turística per als quatre municipis, per tal de fer un salt qualitatiu en la destinació turística que ofereixen i també en la gestió interna. Tot i que és una idea encara incipient, els municipis ja han manifestat a l'Escola Universitària de Turisme i Oci de la URV la intenció de fer-los l'encàrrec de la redacció del projecte.

–Què aportaria un pla d'aquestes característiques als municipis que volen sol·licitar-lo?
–«És molt interessant desenvolupar un pla més enllà dels límits municipals perquè cal concebre la Costa Daurada com una destinació complexa, amb especificitats però amb sintonies territorials. El pla marcaria una visió diferent: el turista es desplaça a una destinació, no a un municipi. A més, hi ha una necessitat per part de destinacions consolidades en l'àmbit europeu, com ara la Costa Daurada, de reinventar-se contínuament i plantejar nous productes per fidelitzar la demanda i augmentar-ne l'espectre fent que sigui de valor afegit. Per últim, l'element clau és l'aliança amb Reus perquè ofereix components culturals i territorials que aporten singularitat en aquest conjunt tan potent.»
–Quins són els elements que cal potenciar?
–«La vigència del turisme de sol i platja és un element clau, però hi ha altres elements de valor afegit: les activitats culturals de caràcter experimental i emocional. Port Aventura és un element important. Cal reforçar els aspectes en els quals s'és líder i adaptar-los als nous temps, diversificar l'activitat cap a noves vetes de mercat emergents.»
–Quines són aquestes vetes de mercat?
–«Les relacionades amb el territori des d'una perspectiva àmplia. Hi ha segments de demanda que no vénen amb gran intensitat, com ara les famílies en petit grup, i les persones que no vénen organitzadament [a través d'agència o paquets turístics].»
–Caldria incorporar al pla altres llocs com ara Tarragona o el Priorat?
–«El pla es fa en un territori concret, que vol tenir estratègia conjunta. Això no vol dir que hagin de perdre de vista la resta, les aliances són sempre necessàries.»
–El pla permetria reduir el que s'anomena «turisme de borratxera» i augmentar-ne d'altres?
–«Sóc crític amb aquestes expressions. Sóc més partidari de pensar en turistes que generin valor afegit, que la seva visita generi economia, però també cohesió social i sentit urbà. El pla serviria per dirigir els turistes en un sentit determinat, però no tots serien d'un mateix perfil.»
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.