Mercadona comença a Girona la venda de carn a granel i congelada

D'aquí a poques setmanes aquest nou model s'estendrà a tot Catalunya

Mercadona continua introduint canvis en els seus establiments, canvis que va començar el 2009 amb la venda de fruita i verdura a granel, a més de la fruita amb safates, que continua venent. Aquesta implantació va ser ben rebuda pel consumidor perquè, segons els responsables de Mercadona, «hi va haver un increment de vendes de 200 quilos de fruita i verdura per botiga i dia». «Vam entendre que l'època de l'abundància s'havia acabat i, per tant, que calia fer un canvi de mentalitat per tornar a la senzillesa i baixar els preus», van dir des de Mercadona.

L'objectiu és «adaptar-nos millor a les necessitats dels nostres clients», i «tornar a situar el client al centre de les nostres decisions». La cadena de distribució valenciana va iniciar també al març una prova pilot per oferir carn a granel i carn congelada. La carn congelada ja es venia a les Canàries i «era un veritable èxit». L'objectiu de la prova, que es va realitzar en diverses botigues del País Valencià i les Illes Balears, era anar observant el client, preguntar-li l'opinió i veure la seva acceptació. «Es va decidir introduir la carn congelada i la carn a granel per tal de complementar el format autoservei, ja que només amb les safates no podíem aprofitar les oportunitats de mercat», van assegurar. Aquests dos formats «ens permeten recuperar el nostre esperit de botiguers i guanyar agilitat» i, igual com va passar amb la fruita i la verdura, «incrementar les vendes a la secció de carnisseria».

A Catalunya, la venda de carn a granel encara no s'havia introduït. Però abans de fer-ho la cadena de distribució va decidir provar-ho en alguna botiga i estudiar l'acceptació del client. Ho va fer el 2 de febrer a la botiga del pont de la Barca, de Girona, i avui ja hi ha divuit botigues de les comarques gironines i barcelonines que disposen d'aquest model de venda de carn. Durant aquest 2010, s'acabarà d'implantar a les 146 botigues que Mercadona té a tot Catalunya.

De moment, s'aplica a l'assortiment de carn de vuit referències, «les més demanades pel client (pollastre, vedella, porc i xai). La carn està situada darrere el taulell i la serveix l'encarregat o en carregada, però no hi ha manipulació ni filetejat a la mateixa botiga, ja que el producte ve preparat i a punt per vendre. La carn a granel «prové dels nostres interproveïdors».

Pel que fa a la carn congelada que disposa d'onze referències, també és de les varietats més sol·licitades, «i a un preu més econòmic a causa del cost menor en logística i l'optimització en la conservació». Aquestes referències, però, poden anar variant segons les ofertes que hi ha al mercat. La carn congelada no sempre prové dels interproveïdors de Mercadona, tot i que «tant els sacrificis dels animals com els processos de qualitat es fan aquí». Aquesta modalitat de venda està tenint molt bona acceptació entre els clients, segons els representants de Mercadona. Els dos models de venda se sumen al centenar de referències de carn que Mercadona disposa en format autoservei –safata–.

Reducció dels preus per abaratir la cistella de la compra

Amb la idea de tornar a la senzillesa, Mercadona va decidir aplicar a final del 2008 quatre mesures per abaratir la cistella de la compra. La primera d'aquestes mesures era racionalitzar l'assortiment, retirant unes mil referències dels lineals, dels quals 400 eren de marca de fabricant, 400 de marca pròpia i 200 de fruita i verdura. També que repercutís el descens de les matèries primeres en el preu final del producte, i de reduir el benefici de Mercadona a la meitat.

L'últim punt per abaratir la cistella de la compra que ha dut a terme la cadena de distribució valenciana és millorar els processos interns per ser més productius, com ara optimitzar la logística i reduir els embolcalls excessius.

Només amb aquest últim punt, Mercadona calcula que ha estalviat 410 milions d'euros que acaben «repercutint en el client final». En els darrers anys, ha reduït el gramatge del plàstic i cartró de les ampolles d'aigua i de la caixa de llet; ha canviat les tapes de l'envàs, eliminant plàstics i serigrafies de les cremes corporals, de mans i fragàncies; ha suprimit el setinat de l'envàs del bric de llet; ha concentrat i eliminat les anses de plàstic dels detergents en pols i les pastilles, i ha reduït i eliminat etiquetes duplicades i tintes del vi i oli.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a