Calella busca noves fórmules per tornar a liderar el turisme del Maresme

Presenta un ambiciós pla d'accions

S'anomena pla d'acció local per a la millora de la competitivitat turística de Calella i recull els objectius i programes estratègics que han de poder fer ressorgir de l'estat actual d'estancament un sector turístic que va donar a conèixer la ciutat arreu d'Europa com a destinació de vacances de primer ordre.

La regidora de Turisme, Loida Serrano (PSC), va defensar en un ple pràcticament monogràfic aquesta nova aposta del govern, que té el suport de l'empresariat local i que insisteix en aspectes tan amplis com la diversificació de l'oferta, la revaloració de productes propis –la platja, el parc Dalmau, el patrimoni cultural–, l'especialització en mercats com ara la salut o l'esport, i la potenciació del municipi com a receptor de visitants de proximitat de l'àrea metropolitana, en primer lloc, i de la Catalunya central i el sud de França, en segon lloc.

Serrano va insistir que el procés per elaborar un document «consensuat amb el sector privat» havia estat complex i llarg, i va lloar la col·laboració i la implicació dels empresaris. Tant és així que en el mateix ple es va donar sortida a un nou conveni amb l'Associació Turística de Calella (ATC) per un període de quatre anys amb l'objectiu de garantir el desenvolupament del pla.

L'agència

Ahir també es va resoldre la dissolució del Patronat Municipal de Turisme, que en el dia d'avui encara no serà substituït per cap altra entitat, i la tasca de promoció i difusió de la ciutat passa a les mans de l'àrea de Promoció Econòmica. Tot i això, en el pla d'acció local s'especifica la necessitat de crear una agència que gestioni el turisme local i en la qual prenguin part el sector públic i el privat. «Estem ben encaminats per fer més rendible, atractiva i competitiva la nostra ciutat com a destinació turística», va repetir Serrano. Per poder desenvolupar la desena de programes estratègics es disposa dels 120.000 euros repartits a parts iguals entre l'Ajuntament i l'ATC que anualment s'inverteixen en el marc del conveni entre les dues entitats. L'alcalde, Josep Maria Juhé (PSC), va insistir que, amb l'aprovació del pla i del nou conveni amb l'ATC, «Calella fa un pas endavant per garantir el seu futur».

L'oposició, dividida

Els grups de l'oposició no van coincidir ahir en la valoració del document per millorar la competitivitat turística de la ciutat. Mentre que CiU, a través de la portaveu Montserrat Candini, va valorar positivament «la cultura corporativa i de compromís entre Ajuntament i empresariat turístic per fomentar el sector», el regidor del PP, Josep Maria Vila, va afirmar que el pla recollia «moltes generalitzacions i poques concrecions que ajudin a resoldre els problemes reals, com ara la manca d'aparcaments». El pla i el nou conveni amb l'ATC es van aprovar amb els vots del govern –PSC i ERC– i CiU.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.