Economia

Decathlon de Platja d'Aro ampliarà la superfície fins a més de 2.500 m²

Fa temps que el centre demana l'ampliació perquè té problemes d'espai

Decathlon es va establir a Platja d'Aro en una parcel·la del polígon La Bòbila i té uns 1.500 m². El que va començar com una prova –aquest és el centre més petit que té Decathlon a l'Estat espanyol– ha estat beneficiós per a l'empresa, ja que aquest polígon és un motor econòmic. El centre va començar a demanar l'ampliació el 2007. El promotor del polígon volia ampliar la superfície i Decathlon va preveure la possibilitat de traslladar-se a Palafrugell per falta d'espai en aquesta botiga, i va plantejar que aquest establiment es convertiria en una botiga de fàbrica.

Segons el regidor d'Urbanisme, Antonio Cano, Decathlon va acceptar aquesta parcel·la en un principi perquè «era una prova». Cano també explica que el polígon tenia un nombre determinat de metres de superfície comercial i cada parcel·la ha anat esgotant el sòl que li tocava. El propietari de la parcel·la, doncs, sol·licita l'ampliació i, per llei, segons Cano, ho pot fer, amb l'acord de l'Ajuntament. Només cal que cedeixi uns 50 m² per a zona verda, però en realitat n'acaba cedint 150, tres vegades més. Així doncs, Decathlon es queda la parcel·la del costat, propietat del mateix promotor, i el sòl de Decathlon passarà de 1.500 m² a més de 2.500m² amb l'annexió d'aquesta parcel·la. El canvi ha estat l'increment del coeficient de sòl comercial del 0,05% al 0,65%. Des de l'equip de govern van explicar que haurien volgut «lligar jurídicament la permanència de l'empresa, però no és possible».

L'alcaldessa va justificar l'oposició del PSC a la modificació del pla el 2007 perquè «no feia tant que s'havia desenvolupat el sector de La Bòbila» i ara, després de mantenir reunions amb directius de la marca, «entén el valor afegit» de Decathlon.

Nova ordenança del taxi

i.r

El ple va aprovar ahir una nova ordenança del taxi en què introdueix algun canvi com ara l'habilitació dels vehicles per a 5 places –conductor inclòs–, una identificació dels vehicles –blancs, amb la franja blava i groga i l'escut– i que portin el número de llicència municipal a les portes davanteres i a la del darrere. David Puig, d'ERC, va criticar que quedés en l'aire la possibilitat de poder augmentar el nombre de places de 5 a 7. Des de CiU van criticar que fos «molt poc agosarada» i fins i tot «poruga», ja que no regula qüestions que han causat problemes com ara l'ús de l'emissora municipal. El regidor de Mobilitat, Josep Maria Bas, va explicar a aquest diari que l'ús de les emissores depèn d'Indústria i que, per tant, és legal l'ús que se'n fa i que «caldria valorar fins on pot intervenir l'Ajuntament».

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.