Economia

Tres de cada quatre casos arbitrats per Consum són reclamacions de clients de telefonia i internet

La junta arbitral de Catalunya va iniciar ahir la seva activitat a la Selva

La telefonia mòbil lidera de totes totes la llista del sector amb més arbitratges de consum celebrats durant el 2009. En concret, el 44% dels casos són en aquest sector. En el cas d'internet, les reclamacions representen el 17%, mentre que el 16% dels laudes tenen a veure amb la telefonia fixa. El 77% dels laudes, per tant, mantenen relació amb la telefonia i amb internet. Aquests sectors són els que més reclamacions tenen, però també les que més en resolen.

Precisament ahir, la JACC va celebrar les primeres vistes arbitrals en matèria de consum a la comarca de la Selva. Ho va fer a l'Oficina de Consum del Consell Comarcal (OCIC), on es van resoldre cinc reclamacions de consumidors de la comarca contra Orange, Vodafone i Movistar. Així, la Selva es converteix en la dotzena comarca del país on es fan aquests arbitratges, després del Berguedà, Osona, el Bages, l'Anoia, el Baix Empordà, la Garrotxa, l'Alt Empordà, l'Alt Penedès, el Pla de l'Estany, el Baix Camp i l'Alt Urgell. A la Selva, per ara ja hi ha 133 empreses adherides a la junta d'arbitratge, que es preveu augmentar durant els propers mesos.

Un sistema extrajudicial

La Junta Arbitral de Consum de Catalunya és un organisme adscrit a l'Agència Catalana de Consum que des del 1993 s'encarrega de tramitar a través de la mediació i l'arbitratge de consum les reclamacions que plantegen els ciutadans d'arreu de Catalunya que se senten perjudicats a conseqüència de la compra d'un producte o de la prestació d'un servei. Des d'aleshores s'han dictat a Catalunya 17.500 laudes i estan adherides a l'arbitratge de consum més de 5.000 empreses. L'arbitratge de consum és un sistema extrajudicial i voluntari que ofereix als consumidors i als empresaris la possibilitat de resoldre amb caràcter vinculant i executiu, i de manera objectiva i gratuïta, els conflictes de consum. El laude dictat té el mateix valor que una sentència judicial i, per tant, és d'obligat compliment. Un cop presentada la reclamació per part del consumidor s'intenta la mediació per tal d'arribar a un acord entre les parts. Si la mediació no prospera, comença el procediment arbitral, amb la petició expressa del consumidor i l'acceptació de l'empresari.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia