Economia

Promouen en una guia la compra directa al pagès

S'identifiquen una vuitantena d'explotacions gironines que venen al consumidor sense intermediaris

Incentivar la venda de productes agroalimentaris directament de les explotacions al consumidor és un dels principals objectius de la guia Compra a pagès. La guia conté més de mig miler d'explotacions que fan venda directa a Catalunya, de les quals 86 són de les comarques gironines. Recull informació de productors agroalimentaris que, de manera individual o agrupada, venen al consumidor, tant a la mateixa explotació com en mercats i fires o fins i tot per internet. Compra a pagès presenta una fitxa d'explotacions domiciliades a Catalunya que ofereixen de manera regular productes de la seva explotació, siguin frescos o elaborats. “En el cas dels productes elaborats, la matèria primera principal prové de la seva explotació, amb els corresponents permisos sanitaris”, segons expliquen els promotors de la guia, la unitat de comercialització agroalimentària del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), ens adscrit a la direcció general de Comerç.

La guia, que ahir va ser presentada a Girona pel delegat a la demarcació dels serveis territorials del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa, David Mascort, inclou agricultors professionals, explotacions agràries prioritàries (EAP) i agrupacions de productors que almenys el 50% dels seus socis són agricultors professionals o EAP. “És una eina que ajudarà al conjunt del país. Als productors perquè no els caldran intermediaris però també al consumidor perquè poden veure com es produeix el producte”, va assegurar Mascort.

A més, inclou un mapa que facilita la identificació i localització dels productors, també es podrà consultar en format digital a través del web Gastroteca.cat i “serà accessible a través dels telèfons mòbils de darrera generació”. “Un treball de camp previ a l'elaboració de la guia sobre els productors agroalimentaris de venda directa revela que un 91% d'explotacions tenen accés a internet, i un 48% tenen pàgina web per promocionar l'explotació”, van assegurar Ramon Sentmartí, cap de la unitat de comercialització agroalimentària del departament que també va assegurar que hi ha empreses que “no tenen ni internet”.

La guia en format paper es distribuirà a través de les oficines territorials del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa, els consells comarcals.

Entre els productes més comuns a les comarques gironines hi ha hortalisses, tubercles i bolets, vins i olis, lactis i derivats, carn i fruita dolça, entre d'altres.

LA FRASE

Recull informació de productors que de manera individual o agrupada venen tant a la mateixa explotació com en mercats i fires o per internet
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.