Economia

L'Estat lidera el consum de marques blanques a Europa

Les vendes a països com la Gran Bretanya, Alemanya o Holanda, amb més experiència en aquest tipus de productes, se situen darrere el 40,1% espanyol

Enguany només han crescut en grans supermercats

Un producte de marca blanca pot arribar a costar un 43% menys

L'avanç de la marca blanca o de distribució (MDD) no s'atura però sí que s'alenteix. Pel que fa a les vendes totals en l'Estat espanyol, el setembre d'aquest any, la MDD va aconseguir una quota de mercat del 40,1%, una proporció que representa un 1,5% més respecte al mateix període del 2009. Aquestes vendes fan que l'Estat espanyol sigui capdavanter en consum de MDD a Europa, al davant de països com la Gran Bretanya, Alemanya, Holanda o França en els mercats dels quals les marques blanques fa anys que s'han consolidat.

El preu és la constant que el consumidor utilitza a l'hora de fer la cistella de la compra, tot i que la confiança en determinats productes fa que hi hagi marques de fabricant (MDF) que no han deixat mai de formar part de la cistella. Així doncs, pel preu, es pren la decisió d'adquirir un producte o altre. La diferència de preu entre productes de MDD i de MDF se situa en el 43% a favor dels primers, una de les diferències més grans de tot Europa. Alhora, si bé en altres països europeus les MDD tenen el creixement en el segment premium, en l'Estat espanyol aquest augment se centra en productes bàsics de primer preu. A més, el seu creixement s'ha concentrat en grans supermercats, de 1.000 a 2.500 metres quadrats, i a la resta de canals, com supermercats mitjans i petits i també hipermercats, la MDD ja comença a recular.

Aquest Nadal, segons un estudi de la consultora Symphonyiri Group, el consumidor tipus que ha canviat els hàbits per la crisi busca el millor preu, no surt tant de casa i cada cop es preocupa més pel medi ambient; mantindrà les estratègies d'estalvi, invertirà menys diners en regals, tot i que en comprarà el mateix nombre, i comprarà joguines bàsicament en hipermercats i supermercats.

A més, el consumidor decidirà per preu la compra per als àpats de festes, perquè enguany un 81% dels consumidors els celebraran a casa, en relació amb el 78% de l'any passat. El que el low cost aeri havia esmicolat, la crisi ho ha reconstruït: per Nadal, cada ovella al seu corral. Aquest any, també.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.