Economia

l'entrevista

“La venda per internet és el present i el futur"

Quin són els reptes de futur de Tradeinn?

Primer de tot fer el canvi de seu [d'Ullà (Baix Empordà) a Celrà (Gironès)], que ens permetrà fer un salt molt important. I a la mateixa nau tindrem una botiga física que ens ajudarà a ampliar a algunes marques que ara no ens venen.

I ampliaran el portal amb més seccions.

Sí, dins el projecte hi ha afegir-hi golf i natació, a banda de tennis, ciclisme, muntanyisme, esquí i submarinisme.

Un objectiu encara per aconseguir?

És ambiciós però crec que és assolible: convertir-nos en l'empresa número 1 de venda de material esportiu a través d'internet en l'àmbit europeu.

Quina companyia ho és ara?

Ningú no concreta aquest segment perquè hi ha moltes empreses grans fora de la xarxa, com Intersport o Decathlon, però a internet no hi ha cap gran referent.

Visió de negoci, inversió i aposta.

Com que no hi ha cap portal que ho aglutini tot, és aquí on veiem l'oportunitat.

I quin perfil de client tenen?

Comprador, generalment jove, amb poder adquisitiu mitjà-alt, ja que només venem productes de primeres marques, són productes de gran qualitat.

O sigui, no seria tant per a principiants.

Parlem de gent molt especialitzada i que sap què vol per a l'esport que practica.

En què es basa aquest èxit tan ràpid?

A treballar molt dur i millorar moltes coses a la vegada. A incrementar molt el nombre de productes que venem, millorar molt el web, voler-nos superar dia a dia i, constantment, només pensar a millorar, millorar i millorar.

Tant parlar d'externalització, quan vostès van des d'Ullà a tot el món?

Això és el millor que té internet, que, per definició, és quelcom global. Tot i que nosaltres ho fem tot des d'Ullà, intentem ser locals a cada país on venem.

Què vol dir amb aquesta idea?

Doncs que tenim quinze divises diferents: quan un japonès ens compra veu el preu en iens; un anglès, en lliures; i un nord-americà, en dòlars. Tenim set idiomes, telèfons locals, i així un client francès pot pensar que compra a França.

I en qui s'ha inspirat aquest model?

Una part en el sentit comú, i anar observant diferents big players del sector, com Pixmania, Amazon... per anar aprenent.

Quin retorn de satisfacció tenen?

Som molt exigents amb l'entrega. Com deia Núñez,“el soci no se'l pot enganyar”. El client, tampoc. Per tant, hem de lluitar per demostrar l'eficiència del sector i no posar en dubte la credibilitat.

Pagaments amb targeta de crèdit?

Sí. El 80% de les compres són per Visa, un 15%, pel sistema de PayPal, i el 5% restant, per transferències bancàries.

Quan veu l'èxit de Privalia i BuyVIP pensa que ha encertat el camí de venta?

Sí. És ja el present i el futur.

Per quines raons ho considera?

Per la transparència, l'agilitat, l'eficàcia i per oferir un gran catàleg.

Una lliçó apresa en aquests dotze anys?

Que el món és molt gran i que hi ha molta gent, moltíssima, i molt variada. Que hi ha mercat per a tot perquè es ven tot.

I en temps de crisi, què?

Doncs les coses s'han de fer millor. Molt millor! Fer les coses bé ja no és suficient.

I què hi fa Dídac Lee en aquest repte?

És un gran suport en tot i som socis.

Es veritat que ell treballa com un xinès?

Treballa més que els xinesos! [riu].

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.