Economia

Els millors blocaires del món promocionaran la Costa Brava i el Pirineu

El Patronat de Turisme de Girona convida setze blocaires internacionals de diferents àmbits a viure experiències úniques i explicar-les al moment

El Patronat de Turisme de Girona ha decidit fer un pas més en la promoció de la Costa Brava i el Pirineu de Girona i en l'ús de les noves tecnologies i les xarxes socials per “explicar a la resta del món qui som”. Per això ha decidit convidar setze dels millors blocaires internacionals de diferents àmbits, entre els quals hi ha el número u del món de viatges i la cap de recerca de la revista de viatges National Geographic, segons va assegurar la directora del patronat, Dolors Batallé. Són blocaires americans, anglesos, belgues, holandesos i també de l'Estat espanyol.

El viatge es farà el mes de maig, tindrà una durada d'una setmana i l'objectiu és que “visquin experiències i tinguin motius reals per publicar informació sobre el que estan vivint i que ho facin al moment”. “Durant una setmana, la Costa Brava i el Pirineu de Girona han de ser els temes més comentats a la xarxa a tot el món”, va dir. Aquest tipus de convidat gaudeix d'una excel·lent reputació, segons la representant del patronat, “de manera que la promoció de la destinació serà molt impactant i no serà percebuda pels lectors com a publicitat o informació patrocinada”.

Entre les experiències “úniques” que s'estan preparant per als blocaires convidats hi ha una trobada amb el cuiner Ferran Adrià, perquè hi parlin i puguin conèixer de primera mà els seus projectes més immediats. “Naturalment també parlarem amb els germans Roca”, va dir Batallé. Entre les experiències “memorables que han de viure els blocaires” hi ha viatges amb vaixell, amb globus i amb bicicleta, una visita nocturna i exclusiva al museu Dalí, una visita al parc natural del cap de Creus i al far. Però també a Cadaqués, Peralada, el call jueu de Girona i Empuriabrava, entre altres.

L'acció promocional forma part del pla estratègic que el patronat està a punt de presentar, “un pla que dóna molta importància a la presència de la Costa Brava i el Pirineu de Girona a la xarxa”, perquè els “canvis d'hàbits del turista ens obliguen a innovar a l'hora de promocionar i donar a conèixer un territori”. És per això que el patronat pretén promocionar la demarcació de manera innovadora i diferent. Les xarxes socials, segons el patronat, actuen d'amplificador i potenciador de tot el que es fa en matèria de màrqueting, distribució i fidelització dels clients. Per tant, és important saber aprofitar-les per treure el màxim rendiment del que ja s'està desenvolupant. “Cada vegada anem menys a fires”, va assegurar la directora.

LES FRASES

La promoció serà impactant i no serà percebuda pels lectors com a publicitat o patrocini
DOLORS BATALLÉ
Patronat de Turisme Costa Brava Patronat de Girona
Són blocaires americans, anglesos, belgues, holandesos i també de l'Estat espanyol
DOLORS BATALLÉ
Patronat de Turisme Costa Brava Patronat de Girona

La Costa Brava i el Pirineu, presents a les xarxes socials

El patronat es va incorporar a les xarxes socials amb la finalitat de comunicar-se d'una manera “directa, participativa, ràpida i àgil, generant notícies, interactuant, provocant debats, compartint informació i creant opinió entre els usuaris”. Actualment té presència i perfils a Facebook i Twitter.

A Facebook, la Costa Brava i el Pirineu de Girona tenen actualment més de 20.000 seguidors –19.869 en català i castellà i 1.866 en anglès–. Són més que els d'altres destinacions capdavanteres com ara el País Valencià, que té 17.800 seguidors, la Costa Blava, amb 6.554 persones, o la marca Catalunya, amb 16.000 admiradors.

A Twitter, la Costa Brava i el Pirineu de Girona el 27 de gener tenien 1.111 seguidors en català i castellà i 840 seguidors en anglès.

El patronat, però, també disposa d'un bloc oficial, “que té moltíssima activitat”, i és present a Flickr i Youtube.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.