Economia

El turisme sènior i juvenil fa pujar l'ocupació a Lloret

El primer trimestre d'aquest any la població ha registrat un increment del 42% del nombre de visitants i d'un 20% d'ocupació

Bàsicament ha estat pels viatges escolars i de la Imserso

Els turistes sèniors (els que viatgen amb la Imserso) provinents d'arreu de l'Estat espanyol però també de l'Estat francès i Bèlgica, i els viatges d'escolars han fet que les visites a Lloret de Mar hagin tingut un increment del 42% el primer trimestre d'aquest any, i que l'ocupació hi hagi crescut fins a un 20% respecte al primer trimestre de l'any passat. Segons les dades que ha fet públiques el municipi, Lloret ha rebut 154.383 visitants, que han fet un total de 521.308 pernoctacions. “Totes les previsions apuntaven a símptomes de recuperació del turisme”, assegura Maurici Carbó, gerent de Lloret Turisme.

Els visitants d'aquests dies “no varien gaire del visitant tradicional de Lloret”. El primer trimestre de l'any dominen els turistes catalans i espanyols, i és a partir del segon trimestre que a Lloret s'incrementa el nombre de turistes de fora de l'Estat. Tot i que el turista de l'Imserso és habitual a Lloret de Mar, el fet que el nombre d'hotels que obren més dies l'any s'hagi incrementat també ha possibilitat més places per a la gent gran. Però no només el turisme sènior ha ocupat els llits de Lloret. Els viatges escolars provinents d'Itàlia i d'altres indrets d'Europa, segons Carbó, busquen a Lloret “una oferta d'oci competitiva, i s'utilitza la població com a camp base per fer després diferents sortides culturals”.

Per Carbó, però, no han estat només aquests dos segments de turistes, els que han fet incrementar el nombre de visites i de pernoctacions a la població. També hi ha hagut el turisme esportiu, “un turisme importantíssim que fa que cada any” hi hagi esportistes que s'allotgen a Lloret per utilitzar les instal·lacions esportives locals, com ara les pistes d'atletisme o els camps de futbol, però també instal·lacions veïnes.

Un altre segment de turisme que sol moure's en temporada baixa és el de les reunions –congressos, jornades i convencions–. Des de fa dos anys Lloret de Mar es promociona en els mercats internacionals a través del Lloret Convention Bureau. “És un altre segment que fa que el nombre de pernoctacions i el de visitants augmentin”, assegura Carbó.

La diversificació de l'oferta per desestacionalitzar el turisme, sempre segons Carbó, és el pla estratègic de Lloret, i tot i que “no hi ha una fórmula màgica”, sempre es busquen activitats per atreure visitants al llarg de tot l'any. Segons l'estudi que ha elaborat Lloret Turisme amb la col·laboració i implicació del sector hoteler, la procedència dels visitants ha estat principalment de l'Estat espanyol, però també del francès, el Regne Unit, Itàlia, Rússia i el Benelux. Només el mes de març, Lloret va rebre 100.558 visitants, que van fer 354.082 pernoctacions. En aquest mes, el 58,2% dels visitants van ser espanyols, un 14,6%, francesos, un 9,3%, catalans, un 5,9%, italians. L'estada mitjana al març va ser de 2,10 dies en hotels de dues estrelles, de 3,15 en els de tres i de 4,33 en els de 4 o més estrelles.

LES FRASES

La diversificació de l'oferta per desestacionalitzar el turisme és el pla estratègic de Lloret
Maurici Carbó
gerent de lloret turisme
El primer trimestre de l'any domina el turista estatal. A partir del segon trimestre puja l'estranger
Maurici Carbó
gerent de lloret turisme

La Costa Brava es promociona al mercat francès

El Patronat de Turisme,Turespaña, el sector turístic gironí i els ajuntaments de la Costa Brava s'uneixen per primera vegada per fer una campanya publicitària de la Costa Brava en el mercat de l'Estat francès, el principal mercat emissor a les comarques gironines. La campanya començarà a emetre's dilluns i durarà un mes.

La campanya, que s'anomena Espagne, j'en ai besoin, la compon una sola gràfica –que és la que ha produït Turespaña en relació amb la destinació de la Costa Brava– i té un component creatiu vinculat al món de les emocions i a la Costa Brava. Té un cost de 181.800 euros, quantitat que augmenta un 68% respecte a la del 2010, i és finançada en un 50% per Turespaña i un 50% pel sector turístic de la Costa Brava –ajuntaments, entitats i associacions turístiques i el mateix patronat.

La gràfica la compon una única imatge de la Costa Brava, concretament de capvespre en una població turística en la qual apareix una parella sènior i la frase de reclam Quel âge ai-je envie d'avoir aujourd'hui? (quina edat vull tenir avui?). L'anunci apareixerà en els mitjans de comunicació –diaris de premsa general i portals francesos d'internet–, a més de diversos suports exteriors.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.