Acciona inverteix 36 milions d'euros en la Terminal Ferry del port de Barcelona

Hi té la concessió administrativa fins al 2029 i a banda d'Acciona hi operaran altres navilieres

Acciona Transmediterránea explotarà les instal·lacions fins a l'any 2029 i, a banda d'operar amb els seus propis vaixells i ferris, també les obrirà a altres companyies (Grandi Navi Veloci, Grimaldi Lines i ENTMV) en una prova pilot que després vol portar a Cadis, Las Palmas, Tenerife, Palma i València. Així ho va explicar el conseller director general del grup, Antonio Grávalos, que va assenyalar que l'experiència funciona «molt bé» des de primers d'any al port de Barcelona i que abans d'acabar l'any 2010 s'aplicarà en la majoria de terminals que té el grup.

És previst que la terminal de ferris facturi enguany 30 milions d'euros, però no tot serà facturació d'Acciona sinó també de la resta d'operadors.

Inversió de 36 milions

Amb les noves instal·lacions –que han suposat una inversió de 35,9 milions d'euros en els darrers dos anys– es reorganitza l'operativa en una única concessió en una superfície total de 12,9 hectàrees i amb una línia d'atracament de 1.260 metres (600 metres més). Abans, la terminal d'Acciona es repartia entre els molls de Sant Bertran i el moll adossat, ben separats, i ara està als molls de Sant Bertran i de Ponent, a tocar.

Així, la nova terminal passa de 3 a 5 atracaments simultanis (tres d'ells sense restricció d'eslora), disposa de 120.000 m² d'emmagatzematge, 5 rampes per a vaixells ro-ro (que són els que permeten entrar els camions directament a la bodega, sense necessitat de carregar i descarregar amb grues), dues rampes per a vaixells d'alta velocitat, i dues passarel·les i tres túnels articulats per a passatgers.

Segons va explicar ahir Grávalos, Acciona Transmediterránea vol obrir noves línies des de Barcelona en els pròxims anys. Durant l'any 2008, l'empresa va gestionar 1.924 escales des del port de Barcelona, considerat per Grávalos com un «port capçalera» dins l'Estat espanyol. Des d'ell, Acciona Transmediterránea va moure 863.257 passatgers i 173.000 cotxes del passatge. Quant a cotxes nous, en va moure uns 100.000 i 3,985 milions de tones de càrrega.

LES XIFRES

Qui operarà?
Acciona Transmediterránea
Grandi Navi Veloci
Grimaldi Lines
ENTMV
Quines línies hi haurà?
Barcelona-Balears (mixta, passatgers i càrrega)
Barcelona-Canàries-Marroc (càrrega)
Barcelona-Marroc (mixta)
Barcelona-Itàlia (mixta)
Barcelona-Algèria (passatgers)
Els números
1.077 m de línia d'atracament
5 atracaments alhora
5 rampes ro-ro
2 passarel·les i 3 túnels articulats per a passatgers

Caigudes del 20%

La crisi econòmica i el descens del consum han provocat en els primers mesos de l'any un descens del 20% en el trànsit de mercaderies que opera Acciona i d'entre un 15% i un 20% en el de passatgers, segons va assumir el conseller director general, Antonio Grávalos, que va apuntar directament al descens de vendes en els materials de construcció i la caiguda del consum, també ara, encara que més lleument, en alimentació.

De totes maneres, la companyia preveu tancar l'exercici amb una facturació de 700 milions d'euros, dels quals prop del 60% corresponen al transport de càrrega i el 40% restant, a passatgers. La terminal de ferris facturarà uns 30 milions.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.