Economia

Full de ruta per al sector turístic

L'ens de la Diputació presenta un pla estratègic que defineix les línies a seguir fins al 2015 a la demarcació

Buscar nous mercats i ampliar la cartera de productes són eixos centrals del pla

Ara cal dotar el pla de contingut, amb actuacions i inversió

El sector turístic gironí ja té el seu full de ruta per als pròxims quatre anys. Es tracta del pla estratègic de turisme 2011-2015, elaborat pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona, que té com a objectius diversificar la cartera de productes, reforçar la marca Costa Brava i Pirineus com a destinació de prestigi i glamur, i potenciar nous mercats emissors a través de noves línies de promoció.

La presentació es va fer ahir a l'auditori Josep Irla de la Generalitat, a Girona, i va reunir representants del sector turístic i polític de la demarcació. També hi va assistir la directora general de Turisme, Marian Muro. Va ser un dels darrers actes del president de la Diputació, Enric Vilert, ara en funcions en el càrrec, pendent de l'entrada del nou govern, de CiU. Malgrat que la presentació d'un document rellevant com aquest es va fer en un moment de traspàs, això no va generar cap conflicte polític, ja que les diferents formacions estan representades al patronat i han participat en la confecció del pla.

En definitiva, aquest document marca unes línies a seguir, uns objectius a assolir compartits per tothom, tant des del punt de vista de l'administració com del sector privat. Ara, caldrà dotar-lo de contingut, amb actuacions i dotacions pressupostàries. En aquest sentit, com va explicar la presidenta del patronat, Dolors Batallé, les actuacions que s'han impulsat aquest 2011 ja estan en consonància i segueixen les directius del pla estratègic. Així, una de les apostes de futur és potenciar l'ús de les noves tecnologies i les xarxes socials com a eines potents per fer promoció i per aconseguir la fidelització dels clients. La recent visita de diversos blocaires de renom internacional n'és un exemple.

Set grups, nous mercats

La diversificació dels productes és un dels grans reptes i, en aquest sentit, el patronat diferencia set grups turístics que potenciarà: golf, salut i bellesa, destinació familiar, de natura i actiu, enogastronomia, cultura i identitat, i destinació esportiva. Amb la col·laboració d'altres institucions i el sector privat, es pretén crear productes i ofertes d'interès.

D'altra banda, s'ha analitzat quines estratègies calen per mantenir mercats consolidats (com Catalunya, França, Alemanya, el Regne Unit i els Països Baixos), potenciar els que poden créixer (el País Basc, Andalusia, Itàlia, Suïssa, Àustria i els països nòrdics) i cultivar mercats de futur (Rússia, la República Txeca i Polònia).

Segons el pla, la promoció turística s'ha de centrar en recursos que tenen un retorn, que es fan als mateixos mercats emissors, “fent viure la destinació al públic potencial”, segons Batallé. Altres eixos del pla són l'elaboració d'estudis per tenir informació útil sobre la destinació (preus, hàbits del turista, demanda real) i augmentar la col·laboració entre el sector públic i el privat.

Les claus

El prestigi de la marca i la col·laboració amb Ferran Adrià

anna puig

Un estudi sobre la imatge turística de Catalunya situa la Costa Brava com la segona marca del país més coneguda pels turistes potencials, tant estatals com estrangers, després de Barcelona. “Estem en un moment clau i el turisme és un sector estratègic de gran importància. Valia la pena, doncs, identificar els trets que ens distingeixen”, deia ahir el president de la Diputació, Enric Vilert.

En aquest sentit, l'estudi proposa dotar de nous continguts la marca Costa Brava i Pirineus de Girona, aprofitant els valors territorials. Segons la directora del Patronat, Dolors Batallé, d'aquest procés de reflexió poden sorgir la potenciació de submarques com Empordà o Garrotxa, per exemple. A part, es vol reforçar la rellevància de la marca, apostant pel prestigi i el glamur de valors com Dalí o la gastronomia. En aquest sentit, el patronat ha col·laborat amb el cuiner Ferran Adrià elaborant un vídeo sobre els atractius de la Costa Brava i la demarcació en general que Adrià utilitzarà com a prèvia en la presentació del seu projecte de la Fundació Bulli arreu del món. Els assistents a l'acte d'ahir van poder veure en primícia aquest vídeo, que inclou imatges aèries de diversos punts gironins i que va tenir una gran rebuda.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.