Economia

La marca Costa Brava es lliga a Barcelona a la xarxa

Un informe encarregat pel Patronat de Turisme de Girona afirma que els temes més publicats a internet són l'aeroport i El Bulli

Lloret, Blanes, Roses, Tossa són els pobles més mencionats

La marca Costa Brava es relaciona a la xarxa amb la marca Barcelona, segons un informe encarregat pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona sobre la presència de la marca gironina a internet i les xarxes socials. Aquest lligam és degut al fet que nombrosos turistes visiten totes dues destinacions durant la seva estada al país i que se n'ha fet menció en els mitjans de comunicació digitals catalans. Entre els mitjans de comunicació estrangers, més del 50% de les mencions són sobre Dalí.

L'informe sobre la marca Costa Brava a internet i les xarxes socials –blocs, Facebook, Twitter, Flickr, mitjans de comunicació digitals i vídeos– té com a objectiu conèixer la presència de la marca i notorietat en els mercats emissors de turisme per la destinació. L'estudi es va realitzar entre el 15 de setembre del 2010 i el 24 de maig del 2011 i s'han analitzat més de 35.000 mencions nacionals, estatals i internacionals, entre els quals es destaca Alemanya, Holanda, Regne Unit, França i Itàlia, principals mercats emissors de turisme per la destinació gironina. Altres països que també han estat analitzats són els d'Europa de l'Est, els països escandinaus i Amèrica Llatina.

L'estudi desprèn que entre les temàtiques filtrades i més comentades en l'àmbit dels blocs hi ha comentaris referents a l'aeroport Girona, els pobles turístics de la Costa Brava, i sobre la vida i obra de Salvador Dalí. Entre els mitjans de comunicació les notícies més publicades giren també entorn de l'aeroport Girona i del restaurant El Bulli.

Les mencions que fan referència a la Costa Brava al Twitter tracten del lloguer d'apartaments turístics a la destinació i, també es fan ressò de l'acció promocional Blogtrip Internacional Costa Brava Girona promoguda i organitzada pel Patronat.

En el canal Facebook, les fotografies i mencions dels usuaris van orientades a temes sobre vacances a la destinació. Per últim, entre els vídeos més visualitzats hi ha els promocionals de pobles de la Costa Brava.

Entre les poblacions més mencionades a internet en el període analitzat hi ha Lloret de Mar, a causa de la gran oferta turística del municipi i l'elevat nombre de visitants de rep; Blanes, arran de la quantitat d'ofertes presents a la xarxa sobre allotjaments; Roses, sobretot lligat a El Bulli, i també per la seva oferta hotelera; Tossa de Mar, l'Escala, Begur, Platja d'Aro i Cadaqués.

Arran dels resultats obtinguts de l'informe de monitorització de la marca Costa Brava, el Patronat de Turisme té previst encarregar un segon informe per analitzar l'impacte a l'estiu.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.